معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی: آموزشدهنده، آموزشگیرنده و محتوا، ارکان اصلی آموزش هستند
کرمانشاه (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور، به همراه معاون سوادآموزی استان، از مراکز یادگیری استان کرمانشاه، بازدید کرد و از نزدیک با روند سوادآموزی در مراکز یادگیری استان آشنا شد.
هرمز نوروزیفرد، معاون سوادآموزی اداره کل آموزشوپرورش استان، در بازدید از این مراکز یادگیری گفت: آموزشدهنده، آموزشگیرنده و محتوی، ارکان اصلی آموزش میباشد که باید در مسیر رسیدن به اهداف سوادآموزی با تدبیر عمل کنیم و جهت ریشهکنی کامل بیسوادی در استان، تمام تلاش و سعی خویش را به کار بریم.
هرمز نوروزیفرد، ضمن ارائه گزارشی از چگونگی روند تأسیس، تشکیل و فعالیت مراکز یادگیری محلی، آموزش مهارتهای اساسی زندگی، اجتماعی، شهروندی و توسعه مهارتهای فنی و حرفهای را علاوه بر آموزشهای پایه سوادآموزی، جهت کاستن از آسیبهای اجتماعی، احیای حقوق شهروندی و بسترسازی در راه اشتغالسازی بومی و پایدار، مورد تاکید قرار داد و ضروری دانست.
وی گفت: امروزه برای از بین بردن مبادی بیسوادی، آموزش و پرورش با فرستادن معلمان به روستاها و مناطق عشایری دوردست، سعی دارد پوشش تحصیلی را در حد مطلوب انجام دهد؛ ولی رسیدن به این امر مهم، مستلزم همکاری همه دستگاهها از جمله وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و کمیته امداد است تا با اقدامات لازم در امر شناسایی و جذب دانشآموزان ثبتنام نکرده در پایه اول و ترک تحصیل کرده در دورهی اول ابتدایی تلاش کنند.
در ادامه پرویز کوثری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی، تقویت مشارکت همهجانبه در راهاندازی، تأمین فضا، تجهیزات و توانمندسازی نیروهای آموزشی در حوزه سوادآموزی را ضروری دانست و افزود: مراکز یادگیری محلی بهعنوان پایگاه تخصصی ارائهکننده خدمات آموزشی، فرهنگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند، تا با خلق و توسعه فرصتهای یادگیری جدید، تقویت مشارکت محلی و تعامل اثربخش، ارائه آموزشهای آیندهنگر، در توانمند کردن و آموزش مهارتهای پایه به بیسوادان بهترین اثربخشی را داشته باشند و بیسوادان و کمسوادان را برای بهتر زیستن در جامعه کمک کنند تا شاهد ایرانی آباد و مترقی باشیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مراکز یادگیری محلی بهعنوان یک پایگاه دانایی جهت پاسخگویی به نیازهای واقعی و بهبود زندگی افراد به شمار میروند که تنوع آموزشها، استفاده از روشهای مناسب، تـــــوجه به نیازهای محلی و منطقهای و مشارکت ﻣﺴﺆولان و مقامات محلی در امور مختلف از ویژگیهای بارز آنها است.
ارسال دیدگاه