برج «خاموشی قلعه خلچان» تفرش مسقف می‌شود

اراک (پانا) - رئیس گروه حفظ و احیای محوطه های تاریخی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، گفت: برج خاموشی مربوط به دوره ایلخانی در قلعه خلچان تفرش با اعتبار 600 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی مسقف می شود.

کد مطلب: ۸۵۴۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برج «خاموشی قلعه خلچان» تفرش مسقف می‌شود

اسماعیل شراهی در نشستی خبری افزود: برج خاموشی قلعه خلچان در محله ای با همین نام قرار دارد و به صورت مدور در میان یک قلعه ساخته شده است .

وی ادامه داد: علاوه بر نمونه برج های خاموشی متاخر دوره قاجار در یزد، کرمان و ری، برج خاموشی تپه قلعه خلچان تنها برج خاموشی کشف شده و تنها دخمه مسقف زرتتشتیان در دوره اسلامی در ایران است.

رئیس گروه حفظ و احیای محوطه های تاریخی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، بیا کرد: این برج خاموشی دوره ایلخانی خلا وجود دخمه های زرتشتیان بین دوره ساسانی تا قاجار را پر می کند.

شراهی اظهار داشت: شهروندان زرتشتی همزمان بادوره ایلخانی در منطقه تفرش شیعی احساس امنیت می‌کردند و به‌عنوان یک شهروند با حفظ تمامی حقوق شهروندی زندگی توام با آرامشی را داشته‌اند که می توان حضور زرتشتیان به عنوان یک اقلیت مذهبی در یک منطقه شیعه نشین را روحیه مساوات، برابری و آزادی مذهبی مردمان شیعی منطقه تفرش و نشانی از مسالمت این دو گروه مذهبی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار