در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

جزئیات برگزاری جلسه ویژه احتمال وقوع آتشفشان دماوند

تهران (پانا) - نشست ویژه «ریسک آتشفشان دماوند، وضعیت موجود و چه باید کرد» در جهت پاسخگویی علمی به افکار عمومی و بیان موقعیت موجود کوه دماوند برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۳۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری جلسه ویژه احتمال وقوع آتشفشان دماوند

علی بیت‌اللهی مدیر بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره برگزاری این نشست به پانا گفت: در جهت پاسخگوئی علمی به افکار عمومی و بیان وضع موجود کوه دماوند و چه باید کردهای مطالعه و پایش فعالیت‌های آن، نشست ویژه‌ای با سخنرانی صاحبنظران از نهادهای تخصصی کشور روز دوشنبه ۲۶ شهریور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است با توجه به اخبار منتشره درباره آتشفشان دماوند جلسه‌ای با حضور صاحب‌نظران درباره ریسک وقوع این پدیده و تاثیر آن بر مراکز جمعیتی و سامانه‌های حمل‌ونقل در کارگروه ملی مخاطرات زلزله برگزار شود.

به گفته وی، در این نشست قرار است متخصصانی از سازمان زمین‌شناسی، سازمان هواشناسی، سازمان نقشه‌برداری، موسسه ژئوفیزیک و پژوهشگاه زلزله سخنرانی کنند.

اخیرا موضوع سیل گزنگ و ارتباط آن با گرم شدن بدنه قله دماوند در بسیاری از رسانه‌ها به موضوعی نگران کننده تبدیل شد و اظهارنظرهای متفاوتی درباره فعال شدن قله دماوند در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شد. البته پیشتر علی بیت‌اللهی مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه و مسکن در گفت‌وگو با پانا اظهارات مطرح شده از سوی برخی زمین‌شناسان مبنی بر اینکه وقوع سیل گزنک به دلیل گرم‌شدن بدنه قله دماوند است را در حد فرضیه عنوان کرد و گفت: هیچ آثاری از خُردلرزه‌هایی که به‌طور معمول از سوی دستگاه‌های لرزه‌نگار در طی فعالیت‌های آتشفشانی ثبت می‌‌شود، در دامنه‌های قله ثبت نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار