مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری:

3هزار و 700میلیون ریال اعتبار جذب استان شد

یزد (پانا) - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: طی تفاهم نامه های سه جانبه سازمان امور اجتماعی و فرهنگی با سایر ارگان ها 3 هزار و 700میلیون ریال اعتبار وارد استان شد.

کد مطلب: ۸۵۳۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
3هزار و 700میلیون ریال اعتبار جذب  استان شد

فخرالسادات خامسی امروز صبح در جمع خبرنگاران گفت: تفاهم نامه هایی که سازمان امور اجتماعی کشور با ارگان ها و نهاد های دولتی امضا می کند در چهار قالب است اولین نوع آن تفاهم نامه های سه جانبه می باشد.

وی در ادامه افزود: سازمان امور اجتماعی کشور تفاهم نامه های سه جانبه ای با ارگان های بهزیستی با هدف کاهش اعتیاد، وزارت علوم، وزارت کار و تعاون اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ ارشاد، و جمعیت هلال احمر و ... را داشته است که جمعا 15 تفاهم نامه امضا شده که اعتبار آن ها برای استان یزد چیزی بالغ بر 3700میلیون ریال است.

خامسی در ادامه با اشاره به دومین نوع تفاهم نامه های سازمان امور اجتماعی کشور گفت: تفاهم نامه های دوجانبه ای با جمعیت هلال احمر با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش و پرورش با طرح نماد که طرحی موفق در کشور بوده است و رتبه 7 کشور را کسب کرد انجام شد.

وی در ادامه تفاهم های دوجانبه تصریح کرد: چندین طرح سازمان بهزیستی با هدف کاهش طلاق و اعتبار 3هزار و 500میلیون ریال، سازمان زندان ها با هدف کاهش فساد اجتماعی با اعتبار یک هزار و 800میلیون ریال و ستاد مواد مخدر با هدف ساماندهی معتادان بی سرپرست با عتبار 7 هزار و 500 میلیون ریال در استان اجرایی شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی خاطر نشان کرد: 10 تفاهم نامه در داخل استان با اعتبار 4هزار میلیون ریال امضا شده است که مهم ترین آن با سازمان بهزیستی و شورای مواد مخدر استان با هدف راه اندازی موسسه ای برای زنان بهبود یافته از بند اعتیاد می باشد.

خامسی در ادامه تفاهم نامه های مردم نهاد را نوعی دیگر تفاهم ها خواند و عنوان کرد: بیش از 4هزار و 500میلیون ریال برای طرح های مردم نهاد با هدف آسیب های حوزه اجتماعی، کاهش طلاق و نشاط اجتماعی در نظر گرفته شده است که تعداد این موسسات مردم نهاد به 265 می رسد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: دوره آموزشی 16 ساعته برای زوج های جوان، راه اندازی کلینیک های شهروندی، سامانه مراقبت از زندانیان جرایم غیرعمد که تنها در استان یزد برگزار شده است، اجرای قانون مجازات جایگزین حبس و .. جزو طرح های فوق العاده ای می باشد که سازمان امور اجتماعی فرهنگی استان یزد آن را اجرایی نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار