اجرای طرح «نماز، کلید بهشت » برای 1500 سوادآموز در استان همدان

همدان (پانا) - سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان از اجرای طرح «نماز، کلید بهشت» برای 1500 سوادآموز در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۲۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «نماز، کلید بهشت » برای 1500 سوادآموز در استان همدان

یاسر نانکلی در افتتاحیه طرح نماز، کلید بهشت که در تالار قرآن همدان برگزار شد، اظهار کرد: سواد، آگاهی و دانش یک جامعه به منزله چراغی است که می توان از نور آن استفاده کرد و راه زندگی را به صورت درست تر پیمود.

نانکلی افزود: دسترسی به توسعه همه جانبه و عبور از خط فقر و فجایع انسانی تنها با آموختن سواد، دانش و اگاهی امکان پذیر است.

وی یکی از شاخص های رشد در جوامع متمدن را میزان بهره مندی مردم از سواد دانست و تصریح کرد: مبارزه با بی سوادی نه تنها در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام تلقی می شود، بلکه در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز حائز اهمیت است.

نانکلی با بیان این که جامعه ای سعادتمند است که به سلاح علم و ایمان مجهز باشد، افزود: وظیفه مربیان آن است که این دوبال را به طور هماهنگ در سوادآموزان تقویت کنند.

وی نماز را پایه دین و نردبان رسیدن به اوج کمال و انسانیت خواند و خاطرنشان کرد: اگر دانش و نماز هر دو باهم باشند، چراغ سعادت انسان ها پرنور تر و طی مسیر آسان تر خواهد بود.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به فرایند اجرای طرح آموزش عملی نماز با عنوان نماز کلید بهشت، گفت: این طرح با هدف آموزش صحیح قرائت نماز و آموزش احکام نماز به سوادآموزان اجرا می‌شود.

نانکلی افزود: در این طرح 50 نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در یک دوره 2 روزه در محضر اساتید مجرب آموزش خواهند دید.

وی خاطرنشان کرد: امسال 100 کلاس تحت پوشش این طرح قرار می گیرد و حدود هزار و 500 نفر از سوادآموزان استان با آموزش عملی نماز آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار