در آستانه سال تحصیلی جدید صورت گرفت:

هزینه 2 میلیاردی برای تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) ـ سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید بیش از 2 میلیارد تومان برای تجهیز، زیبا سازی و تعمیرمدارس استان هزینه شد.

کد مطلب: ۸۵۲۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
هزینه 2 میلیاردی برای تجهیز مدارس استان  خراسان جنوبی

علی اصغر موسوی کیا سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: درهفته دولت 51 پروژه آموزشی و پرورشی با زیر بنای بیش از 25 هزار متر مربع و اعتباری بالغ 20 میلیارد و400 میلیون تومان به بهره برداری رسید

وی، با اشاره به افزوده شدن 145 کلاس درس به فضا های آموزشی استان، تصریح کرد: در حال حاضر 14 درصد فضاهای آموزشی استان تخریبی است که با توجه به اولیت بندی های انجام شده و میزان نیاز استان در ردیف بازسازی قرار دارند.

وی از احداث مجتمع آموزشی با مشارکت آستان قدس رضوی و اعتبار 25 میلیارد تومان خبر داد و ابراز داشت: تفاهم نامه احداث این مجتمع منعقد شده و در آینده نزدیک با حضور مسئولین محترم آستان قدس عملیات کلنگ زنی و احداث این مجتمع بزرگ آموزشی آغاز می شود.

وی با اشاره به کسب یک رتبه تک رقمی کشوری و 325 رتبه زیر هزار منطقه ای توسط دانش آموزان استان در آزمون سراسری 97 ادامه داد: از نظر جمعیت عشایر نشین خراسان جنوبی با دارا بودن 15 هزار و 676 خانوار عشایر نشین چهارمین استان عشایری کشور به شمار می رود.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تحصیل بیش از 11 هزار دانش آموز عشایری در مدارس استان یاد آور شد: تعداد 22 مدرسه عشایری استان از نعمت برق محروم هستند.

گفتنی است افتتاح هنرستان هنرهای زیبا، حل مشکل آب اردوگاه ملی ولایت استان، برق رسانی به 22 آموزشگاه عشایری و برنامه ریزی از رتبه های برتر آزمون سراسری از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار