در گفت‌وگو با پانا

رئیس فدراسیون شنا: چریچ فرمانده واترپلو ایران است و قراردادش تمدید خواهد شد

با رکوردهای فعلی شنا نمی‌تواند به مدال آسیایی برسد؛ شیرجه ایران نیاز به مربی خارجی دارد

تهران (پانا) – محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو موفقیت در رشته‌های آبی را زمان‌بر توصیف کرد و از بررسی و برنامه‌ریزی برای پیشرفت شنا و شیرجه ایران خبر داد تا در آینده این دو رشته هم مانند واترپلو روی سکوی آسیا بروند.

کد مطلب: ۸۵۱۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فدراسیون شنا: چریچ فرمانده واترپلو ایران است و قراردادش تمدید خواهد شد

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد ملی پوشان ایران و کسب مدال آسیایی برای واترپلو بعد از 44 سال گفت: خدا را شکر می‌کنم که می‌توانم با افتخار بگوییم واترپولوئیست‌های ما جواب اعتماد وزارت ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک را دادند، تا قبل از بازی‌های آسیایی صحبت‌هایی مطرح بود مبنی بر اینکه واترپلو از تیم دوم چین هم می‌بازد و نتیجه نمی‌گیرد و بهتر است این رشته اعزام نشود اما بازیکنان و کادر فنی با شنیدن این حرف‌ها دلسرد نشدند و بیشتر از گذشته تمرین کردند و بهترین نتیجه را گرفتند.

وی ادامه داد: من این نتیجه را محصول یک کار تیمی و منسجم می‌دانم، ما سه سال است که به صورت مستمر اصلی‌ترین هدف خودمان را بازی‌های آسیایی قرار دادیم و خوشبختانه در این راه مسئولان هم به ما کمک زیادی کردند. حضور آنالیزور و روانشناس در کنار تیم نشان داد ورزش به سمت حرفه‌ای شدن رفته است و اگر همه امکانات مهیا باشد تیم نتیجه می‌گیرد. من می‌توانم با افتخار بگوییم چریچ فرمانده واترپلوی ایران بود و خیلی خوشحالم که ما با این مربی قرارداد بستیم و قرارداد خودمان را هم تمدید می‌کنیم تا در آینده مدال‌های خوش رنگ‌تری در واترپلو بگیریم. من بیست سال به دنبال این مدال بودم و برای رسیدم به آن تلاش زیادی کردم.

رضوانی در مورد عملکرد نماینده‌های شنای ایران گفت: کسب مدال در رشته‌های آبی واقعا سخت است. با همه احترامی که به رشته‌های دیگر دارم اما واقعا در المپیک و بازی‌های جهانی کسب مدال‌های دوومیدانی و شنا اهمیت زیادی دارند و همین مدال واترپلو ایران را بر سر زبان‌ها انداخت. ما در شنا و شیرجه باید کار زیادی انجام دهیم. در حال حاضر هیات‌های استانی ما تنها هفت استخر دارند و این برای رشته مهمی مانند شنا اصلاً آمار مناسبی نیست، من با 7 استخر می‌توانم چه کاری انجام بدهم؟

رئیس فدراسیون شنا ادامه داد: امسال در بازی‌های آسیایی در رشته شنا ملی پوشان ما رکوردهای ملی خودشان را شکستند و این در سطح ملی عملکرد قابل قبولی بود اما برای حضور در رقابت‌های آسیایی این آمار به مدال نمی‌رسد چرا که کشورهای دیگر خیلی پیشرفته و از ما جلوتر هستند. همانطور که دیدید ده مدال مربوط به کشورهای آسیایی شرقی بود. ما باید طبق برنامه‌ریزی پیش برویم و جلسات فنی در مورد عملکرد شناگران برگزار کنیم و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور برنامه برای این رشته را در اولویت‌بندی قرار دهیم.

رضوانی در پایان در مورد شیرجه گفت: من ابتدا باید این موضوع را پیگیری کنم چرا شیرجه روهای ما با مصدومیت به این بازی‌ها اعزام شدند. در شیرجه ما نیاز به مربی خارجی داریم چرا که سطح این رشته در آسیایی شرقی فوق‌العاده پیشرفت کرده است و خودتان دیدید که ده مدال این رشته به چین رسید. باید این رشته را تقویت کنیم تا بتوانیم در آینده از آن به مدال برسیم اما همان‌طور که گفتم تمامی این برنامه‌ها در یک پروسه زمانی اتفاق می‌افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار