مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قدس:

ارتقای فرهنگ ایمنی و آموزش شهروندان شهر قدس از اولویتهای سازمان آتش نشانی به شمار می رود

شهرقدس (پانا) - مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قدس گفت: آموزش و آشنایی شهروندان به ویژه پرسنل ادارات با اصول ایمنی و دیگر موارد امری بسیار مهم است.

کد مطلب: ۸۵۱۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای فرهنگ ایمنی  و آموزش شهروندان شهر قدس از اولویتهای سازمان آتش نشانی به شمار می رود

علی رزاقی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قدس در رابطه با ارتقای فرهنگ ایمنی منطقه و آموزش شهروندان اظهار کرد: پرسنل ادارات روزانه با افراد متعددی مواجه می شوند و به دلیل نبود استاندارد های ایمنی در بیشتر ساختمان های اداری، در هنگام بروز حوادث به ویژه آتش سوزی، از ضرایب خطر پذیری بالایی برخورداراست لیکن ارتقای فرهنگ ایمنی به طوری کلی آموزش و آشنایی شهروندان به ویژه پرسنل ادارات با اصول ایمنی و کار با لوازم اطفای حریق علاوه براینکه امری بسیار مهم است، می تواندجان شهروندان را حفظ و خسارت ها را به حداقل برساند.

وی در ادامه گفت: توجه ویژه شهردار شهرقدس به موضوع آموزش تمامی پرسنل ادارات دولتی و همچنین اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی سبب شده که شهرداری هماهنگی های لازم برای مراکز آموزش و مطالعات ، برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی مختلف آتش نشانی، جهت ارتقای آمادگی در مواقع اضطراری، شناسایی عوامل بحران زا و واکنش مناسب انجام شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر قدس در رابطه با نحوه برگزاری دوره های آموزشی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در این باره دوره های آموزشی شهریور97 عبارتند از، اطفای حریق و نجات در ساختمان های بلند ،ارتباطات و پیام رسانی در آتش نشانی ،تجهیزات و ابزار آلات آتش نشانی و دوره غواصی تک ستاره که این دوره های برنامه ریزی شده در سالن اجتماعات آتش نشانی برگزار می گردد.

رزاقی تصریح کرد: امید است باهمکاری دیگر ادارات دولتی و پرسنل ادارات آن ها نیز از ویژگی های کلاس های آموزشی بهرمند شوند و لذا همگی بتوانیم با گام گذاشتن در این مسیر بتوانند در جهت توسعه افزایش ایمنی شهروندان و ادارات نقش موثر را ایفا نماییم .

/خبرنگار:حدیث سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار