در گفت و گو با پانا

دانش آموزان همیار مشاور: راز داری ، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و احساس همدردی از ویژگی های مهم همیار مشاور هستند

تبریز (پانا)- اولین همایش همیاران مشاور آذربایجان شرقی، روزهای 12و 13 شهریور ماه برای 250 نفر از همیاران مشاور دختر و روزهای 14 و 15 شهریور ماه با حضور 250 دانش آموز همیار مشاور پسر در اردوگاه الغدیر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۱۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان همیار مشاور: راز داری ، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و احساس همدردی از ویژگی های مهم همیار مشاور هستند

لیلا محمدیان از مدرسه نمونه دولتی شهید رجایی منطقه اهر در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: هدفم از شرکت در این همایش حضور در دوره های آموزشی همیار مشاور است و دوست دارم به اطلاعات بیشتری در زمینه مشاوره دست یابم تا بتوانم به کسانی که نیاز دارند کمک کنم.

وی افزود: اولین بار است که در همایش همیار مشاور شرکت می کنم و تا کنون موارد زیادی از دوستان داشتم که برای حل مشکلشان به من مراجعه کرده اند و من با آن ها مشاوره کرده ام.

این دانش آموز بیان کرد: یک همیار مشاور باید رازدار باشد و مشکل دیگراتن را فاش نکند و همچنین باید عزت نفس و اعتماد به نفس بالایی داشته باشد.

همیار مشاور یعنی همراه با مشاور مدرسه بودن

مبینا اسکندری دانش آموز مدرسه زهرا مردانی آذر ناحیه 2 تبریز نیز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: برنامه های خوب و متنوعی را در این اردوی دو روزه برایمان تهیه و تدارک دیده اند و خوشحالم که در این جمع هستم.

وی گفت: ناحیه 2 تبریز از فعالین این اردو است و در تمامی برنامه های آموزشی و ورزشی و تفریحی حضور پررنگ دارد.

این دانش آموز تبریز ی با بیان این که "همیار مشاور یعنی همراه با مشاور مدرسه بودن" اضافه می کند: گاهی دانش آموزان مشکلاتی دارند که مستقیم نمی توانند با مشاور مدرسه در میان بگذارند و این وظیفه همیار مشاور است که به حرف های آن ها گوش کند و رابط بین دانش آموزان و مشاور باشد.

اسکندری ادامه می دهد: تاکنون فقط برای یک نفر مشاوره درسی داده ام که خدا را شکر منجر دبه موفقیت و پیشرفت تحصیلی اش شد.

وی نیز رازداری را از ویژگی های بارز یک همیار مشاور در مدرسه عنوان کرد.

تاکنون چندین بار به دوستان خود مشاوره داده ام

فائزه محمدی دانش آموز مدرسه فاطمیه از منطقه نظرکهریزی نیز به خبرنگار پانا می گوید: یک همیار مشاور باید خوش اخلاق باشد و با مشاور مدرسه همکاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: تا کنون چندین بار در مدرسه به دوستان خود مشاوره داده ام که خدا را شکر مشکل اکثرشان حل شده است.

صداقت و رازداری ویژگی های یک همیار مشاور

فاطمه صفری دانش آموز مدرسه عفت خمارلو از منطقه خداآفرین به خبرنگار پانا گفت: همیار مشاور کسی است که به همکلاسی ها و هم مدرسه ای های خودش که مشکل دارند با آن ها صحبت کند و کمک کند تا مشکلات آن ها را رفع شود.

وی ادامه داد: حس نوع دوستی و رازدار بودن از ویژگی های مهم یک همیار مشاور است و همچینی یک همیار مشاور باید صادق باشد.

یک همیار مشاور باید با دیگران احساس همدردی کند

فاطمه رمالی از مدرسه فاطمیه منطقه جلفا نیز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: با این هدف در دوره ای آموزشی شرکت کردم تا بتوانم همیار مشاورخوبی باشم و مشاوره بهتری ارایه دهیم .

وی افزود: همیار مشاور باید بتواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند و رازد دار باشد و احساس همدردی کند.

این دانش آموز اضافه کرد: تا به حال موارد زیادی در مدرسه بوده که به آن ها کمک کردم و به مشاور مدرسه ارجاع دادم تا مشکلشان حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار