بازگشت هیجان ملی به قاره سبز؛ اروپا وارد فصل نوین فوتبال ملی شد

(پانا) – تجربه جدیدی از رقابت تیم‌های ملی از فردا شب در اروپا آغاز خواهد شد، رقابتی که تیم‌های ملی را به نوعی وارد چالشی مانند مسابقات باشگاهی خواهد کرد و تیم‌ها برای فرار از سقوط به دسته‌های پایین‌تر و رسیدن به بالاترین سطح و در نهایت قهرمانی در اروپا مبارزه می‌کنند.

کد مطلب: ۸۵۱۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت هیجان ملی به قاره سبز؛ اروپا وارد فصل نوین فوتبال ملی شد

اولین دوره از لیگ ملت‌های اروپا از فردا با برگزاری 9 دیدار در لیگ‌های دسته اول تا چهارم آغاز خواهد شد تا تجربه جدیدی از برگزاری رقابت‌های قاره‌ای رسماً توسط اتحادیه فوتبال اروپا کلید بخورد.

دسته اول

در دسته اول تیم‌های ملی آلمان، پرتغال، بلژیک، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، سوئیس، ایتالیا، لهستان، ایسلند، کرواسی و هلند حضور دارند. تیم‌ها در این دسته به چهار گروه 3 تیمی تقسیم خواهند شد و به صورت رفت و برگشت سه تیم با هم روبرو شده و در پایان صدرنشین‌ها به مرحله نهایی خواهند رفت و 4 تیم حاضر در رده سوم به دسته دوم سقوط می‌کنند.

گروه‌بندی دسته اول

گروه یک: آلمان، فرانسه، هلند

گروه دو: بلژیک، سوئیس، ایسلند،

گروه سه: پرتغال، ایتالیا، لهستان

گروه چهار: اسپانیا، انگلیس، کرواسی

دسته دوم

تیم‌های ملی اتریش، روسیه، ولز، اسلواکی، سوئد، اوکراین، ایرلند، بوسنی، ایرلند شمالی، دانمارک، چک، ترکیه که در دسته دوم حضور دارند هم در چهار گروه سه تیمی تقسیم شده‌اند. پس از پایان رقابت‌های تیم‌ها در گروه‎‌هایشان، تیم‌های صدرنشین به دسته اول صعود کرده و تیم‌های رده سوم راهی دسته سوم خواهند شد.

گروه‌بندی دسته دوم

گروه یک: اسلواکی، اوکراین، جمهوری چک

گروه دو: روسیه، سوئد، ترکیه

گروه سه: اتریش، بوسنی، ایرلند شمالی

گروه چهار: ولز، ایرلند، دانمارک

دسته سوم

در دسته سوم رقابت‌های تیم‌های مجارستان، رومانی، اسکاتلند، اسلوونی، یونان، صربستان، آلبانی، نروژ، مونته‌نگرو، اسرائیل، بلغارستان، فنلاند، قبرس، استونی و لیتوانی حضور دارند. تیم‌های حاضر در این دسته در چهار گروه تقسیم شدند که گروه اول با سه تیم و سه گروه دیگر با 4 تیم خواهد بود.

در گروه یک تیم صدرنشین راهی دسته دو خواهد شد و تیم قعرنشین به پلی آف بقا در دسته سوم می‌رود. اما در گروه‌های دو تا چهار این دسته تیم‌ها در سه گروه چهار تیمی قرار دارند. پس از پایان مرحله گروهی تیم‌های صدرنشین به دسته بالاتر می‌روند، تیم‌های حاضر در رده سوم راهی پلی‌آف بقا خواهند شد و سه تیم حاضر در رده چهارم به دسته چهارم سقوط می‌کنند.

پس از تعیین چهار تیم حاضر در مرحله پلی‌آف دسته سوم، این تیم‌ها با یکدیگر روبرو خواهند شد و تیمی که در رده چهارم قرار بگیرد به دسته چهارم سقوط می‌کند.

گروه‌بندی دسته سوم

گروه یک: اسکاتلند، آلبانی، اسرائیل

گروه دو: مجارستان، یونان، فنلاند، استونی

گروه سه: اسلوونی، نروژ، بلغارستان، قبرس

گروه چهار: رومانی، صربستان، مونته‌نگرو، لیتوانی

دسته چهارم

تیم‌های ملی « آذربایجان، مقدونیه، بلاروس، گرجستان، ارمنستان، لیتوانی، جزایر فارو، لوکزامبورگ، قزاقستان، مولداوی، لیختن‌اشتاین، مالت، آندورا، کوزوو، سن مارینو، جبل‌الطارق» در دسته چهار هستند که در چهار گروه 4 تیمی تقسیم شده‌اند. در این دسته پس از برگزاری دیدارهای رفت و برگشت در گروه‌های چهارگانه تیم‌های صدرنشین به دسته سوم صعود می‌کنند اما با توجه به اینکه دسته چهارم پایین‌ترین سطح رقابت‌های قاره اروپا است این دسته سقوط نخواهد داشت.

گروه‌بندی دسته چهارم

گروه یک: گرجستان، لیتوانی، قزاقستان، آندورا

گروه دو: بلاروس، لوکزامبورگ، مولداوی، سن مارینو

گروه سه: آذربایجان، جزایر فارو، مالت، کوزوو

گروه چهار: مقدونیه، ارمنستان، لیختن‌اشتاین، جبل الطارق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار