بازدید معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از خانه فرهنگ و هنر تایباد

تایباد (پانا)- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از خانه فرهنگ و هنر تایباد در نمایشگاه بین‌المللی مشهد بازدید کرد.

کد مطلب: ۸۵۱۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  خراسان رضوی  از خانه فرهنگ و هنر تایباد

یوسف امینی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با حضور در خانه فرهنگ و هنر تایباد در نمایشگاه بین‌المللی مشهد ضمن خیر مقدم به هنرمندان و اهالی فرهنگ هنر تایباد گفت: نمایشگاه ها آوردگاه و فرصتی است برای عرضه توانمندی ها و ظرفیت های شهرستان ها، تایباد با قدمت فرهنگی قوی و تاریخ و تمدن با سابقه خصوصا در دوره تیموریان که خراسان و خصوصا تایباد پایگاه فرهنگی کشور بوده است، توانمندی هایی دارد که تا کنون تداوم داشته و اکنون با حضور هنرمندان در این نمایشگاه و خصوصا در حوزه موسیقی محلی و با وجود اساتید بزرگ این زمینه به غنای نمایشگاه کمک کرده است و این فرصت خوبی است برای مردم مشهد و شهرستانهای استان که از این فرصت برای تبادل فرهنگی استفاده نمایند.

وی در پاسخ به تقویت فرهنگی و هنری تایباد گفت: با توجه به اینکه رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد از بدنه هنرمندان است درک بهتری از هنر و زحمات هنرمندان خواهد داشت و این فرصت خوبی است که با توجه اینکه اداره کل توجه ویژه ای به فرهنگ و هنر در شهرستان ها دارد و نگاه چنین است که شهرستان ها خط مقدم فرهنگی و هنری هستند از قابلیت های تایباد در این عرصه استفاده کنیم.

وی با اشاره به ساختمان مجتمع فرهنگی هنری تایباد گفت: تجهیز و تکمیل این مجتمع در دستور کار است و اداره کل با توجه به وجود چنین زیرساختی و قابلیت های اجرایی تایباد آمادگی آن را دارد که با برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری استانی با همکاری انجمن های شهرستان و مساعدت مدیران در تایباد در جهت تقویت بنیه فرهنگی و هنری تایباد اقدامات لازم را انجام دهد.

امینی افزود: کلیت کار برگزاری جشنواره استانی در تایباد مورد توافق است و این با درخواست شهرستان خصوصا در حوزه شعر و ادبیات داستانی و یا دیگر جشنواره های فرهنگی محقق خواهد شد.

وی گفت: با توجه به قابلیت های شهرستان تایباد در حوزه مفاخر و با عنایت به سابقه و غنای تاریخی و تمدنی شهرستان می توان به یک سری برنامه‌ها و جشنواره های تسلسلی در حوزه مفاخر در تایباد کار کرد.

وی افزود: با ارائه طرح توجیهی کنگره یا بزرگداشت مفاخر تایباد و بررسی هیات تشخیص با نگاهی ویژه به تایباد در جهت برگزاری آن اقدام خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت از مردم درخواست می شود از فرصت موجود یعنی این نمایشگاه حداکثر استفاده را ببرند تا با تبادل فرهنگی بین شهرستان ها قدم های بلندی در ارتقای فرهنگی و هنری برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار