مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین:

کتابخوانی مهم ترین شاخص انسان توسعه یافته است

قزوین (پانا) - مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین، مطالعه کتابخوانی را مهم ترین شاخص و معیار برای توسعه دانست و گفت: کتاب ابزار و عامل انگیزشی مناسبی برای اصلاح و تغییر باورهای جامعه به شمار می رود.

کد مطلب: ۸۵۰۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کتابخوانی مهم ترین شاخص انسان توسعه یافته است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،صفر فضلی در اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: همان گونه که کشورها و سازمان ها دسته بندی به عنوان توسعه یافته، درحال توسعه و عقب نگه داشته شده دارند، این تقسیم بندی در بین انسان ها نیز حاکم است.
وی، سرمایه فیزیکی، انسانی، اجتماعی و نمادین را چهار عامل کلیدی برای دسترسی به توسعه در کشورها دانست و اضافه کرد: همین مشارکت در جشنواره کتابخوانی یا هر فعالیت دیگر مصداقی از سرمایه اجتماعی است.
فضلی، امامان معصوم، شهدا و رهبری انقلاب را نیز از سرمایه های نمادین جامعه دانست که می توانند در مواقع بحران ورق را برگردانند.
این مسئول با اشاره به سه نیروی باوراننده، انگیزاننده و وادارنده برای ترغیب جامعه به سمت و سویی خاص و مشخص،گفت: در صورتی که ترتیب این سه نیرو معکوس شده و ابتدا از قوه قهریه استفاده شود، هیچ تاثیری در فرهنگ سازی نخواهد داشت و شرایط را بدتر خواهد کرد.
فضلی، کتاب را ابزار بسیار موثری برای اصلاح باورها و ترغیب جامعه دانست و گفت: تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی در راستای اصلاح و تغییر باورها اقدام خوبی بود که نتایج آن را امروز شاهدیم هرچند که بسیار ناکافی است.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین با اشاره به مزین شدن جشنواره کتابخوانی رضوی به نام امام رضا (ع) در ادامه به زندگی و فضایل آن امام رئوف خصوصا در حوزه حکمرانی اشاره کرد و اظهار داشت: زندگی این امام همام به لحاظ رفتار کلامی و غیرکلامی پر از فضیلت های اخلاق، رواداری، شکیبایی و تحمل یکدیگر بود که بسیاری از آنها هم اکنون جزو استانداردها و شاخص های حکمرانی خوب در جهان شناخته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار