گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور
ملکی: ترویج گفتمان همکاری و پرهیز از موازیکاری اولویت ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است
تهران (پانا) - در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور،ترویج گفتمان همکاریها و پرهیز از موازیکاریها از اولویتهای ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، مطرح شد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمجتبی ملکی با گرامیداشت هفته دولت و یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: «در جلسات مشترکی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم ازما خواستند تا قبل از اعمال و ابلاغ برنامهها اهتمام ویژهای در چگونگی اجرای برنامهها شود و در حوزه تلاش شده است تا به شکل عملیاتی و اجرایی به این خواسته وزیر پایبند باشیم و برنامهها طوری تدوین و طراحی شود که بتوان به شکلی مطلوب در مدارس اقدام و اجرا هم شوند.»
وی افزود: «امروز در جامعه در شرایطی هستیم که دغدغه اصلی خانوادهها، تعلیم وتربیت فرزندان است و علاوه بر آموزش دانش، مهارتآموزی برای آنان بسیار مهم است و در این راستا باید از وزیر آموزش و پرورش تشکر کنم که ۲ساعت از برنامه درسی مدارس را به فعالیتهای پرورشی اختصاص داده واستفاده از ظرفیتهای حوزهها و حوزویها را مدنظر قرار داد و امیدواریم با نگاه مثبتی که وزیر به این ستاد دارد، همکاریها استمرار پیدا کند تا دانشآموزان با مهارتهای زندگی آشنا شوند.»
رئیس ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: »در حوزه علمیه فعالیتهای فاخری برای همکاری با آموزش و پرورش تدوین شده است، برای تحقق برنامههای مشترک تربیتی، ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته است که به جد پیگیر اجرایی شدن برنامهها و مطالبات خانوادهها و دانشآموزان در امور تربیت و مهارتی هستیم.»
ملکی به هدف این همکاریها اشاره کرد و گفت: «مهمترین هدف ستاد، ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش در دستیابی به ساحتهای تربیتی سند تحول بنیادین است و بر این اساس با توجه به سند تحول بنیادین، اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و نقشه جامع علمی کشور و سایر اسنادبالادستی، وظایف و برنامههایی طراحی و در حال اجرا است که در استانها کمیته همکاری استانها را با حضور ائمه جماعت و نمایندگان ولی فقیه داریم و فعالیتهایی در نظر گرفته شده است و شناسایی ظرفیتها، سیاستگذاری و برنامهریزی برای تعامل با سایر دستگاهها و ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامهها از جمله فعالیتها و اقدامات کمیتههای استانی است.»
او گفت: «ترویج گفتمان همکاریها و پرهیز از موازیکاریها از اولویتهای ستاد است و با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نگاه تکمیلی و تعاملی به امور تربیتی دانشآموزان داریم و تنوع برنامهها با رصد فرصتهای تربیتی را سرلوحه کار قراردادهایم و برنامهریزی بر اساس واقعیات مبتنی بر آرمانها و پرهیز از نگاه حزبی و جناحی را پیگیر هستیم.»
ملکی در ادامه گفت: «در ستاد همکاریها برنامهها و اولویتهایی در نظر گرفته شده است که میتوان به پژوهش در حوزه همکاریها، همکاری در ایجاد و توسعه مدارس علوم ومعارف اسلامی، اعزام مبلغان با تجربه به مدارس، تامین و استقرار روحانی در مدارس، برگزاری نشستهای تخصصی و کرسیهای آزاداندیشی، بازدید دانشآموزان از نظام آموزش مدارس علمیه، جذب و بهکارگیری طلاب در قالب نظام وظیفه عمومی، توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش ، نظارت و بهسازی فعالیتها و... اشاره کرد.»
رئیس ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش به دستاوردهای ستاد اشاره کرد و گفت: «تببین رسالت و کارکردهای متقابل حوزه آموزش و پرورش ،راهبری کلان اجرای برنامه، برگزاری کارگاههای آموزشی، تدوین و ابلاغ برنامههای سالانه، ارزیابی فعالیتهای استانی، نیازسنجی برنامهها و اشاعه و گفتمانسازی اهتمام به تشکیل مستمر جلسات و... از دستاوردهای ستاد همکاریها است و امیدواریم با استمرار همکاریها و برنامهها در سال تحصیلی آینده دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.»
ارسال دیدگاه