موزه های تاریخ طبیعی بازگوکننده طبیعت استان فارس

بازدید رایگان از موزه های تنوع زیستی برای عموم

شیراز(پانا) - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از بازدید رایگان موزه های تنوع زیستی و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان برای عموم مردم در هفته دولت خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۹۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
موزه های تاریخ طبیعی بازگوکننده طبیعت استان فارس

محمودی با بیان این خبر اظهار داشت: تعدادی از گونه های جانوری موجود در مناطق حفاظت شده استان به صورت تاکسیدرمی در دو موزه اداره کل و پارک ملی بمو جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: موزه های تاریخ طبیعی بازگوکننده طبیعت استان فارس می باشند و مهمترین وظیفه آنها ، مطالعه و بررسی میراث طبیعی و انتقال این دانش از طریق آموزش و به نمایش گذاردن نمونه های قابل نگهداری در جهت افزایش دانش زیست محیطی و تشویق مردم به حفاظت از آنهاست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی نقش موثری در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و گرایش عموم مردم به ویژه دانش آموزان به سوی شناخت محیط زیست و حفاظت از آن را ایفا می نماید.

محمودی بیان داشت : موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی این اداره کل شامل غرفه های متعددی از جمله غرفه پستانداران، پرندگان، خزندگان ،گیاهان، فسیل ها و گونه های شاخصی از قبیل پلنگ، کل و بز و عقاب، می باشد که برای آشنایی اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان،دانشجویان و علاقمندان با تنوع زیستی استان فارس به نمایش گذاشته شده است.

موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان فارس واقع در خیابان فلسطین نبش اردیبهشت و پارک ملی بمو واقع در محور شیراز مرودشت قبل از پل شهدای صنعت نفت بوده و از تاریخ 7/6/97 لغایت12/6/97 بصورت رایگان پذیرایی عموم علاقمندان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار