رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد:

فراخوان استخدام دانشگاه فرهنگیان در شهریور منتشر می‌شود

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان از انتشار فراخوان استخدامی این دانشگاه تا پایان شهریورماه جاری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۹۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان استخدام دانشگاه فرهنگیان در شهریور منتشر می‌شود

حسین خنیفر در نشست رسانه‌ای نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای یکساله وزارت آموزش و پرورش گفت: «امسال صدمین سال تربیت معلم به معنای رسمی است که فراز و فرودهای زیادی داشت. ۴۰۰ مرکز تربیت معلم در سال ۹۰ باید به دانشگاه تبدیل می‌شد که ۳۰۲ مرکز تعطیل، ۹۸ پردیس استخراج و تبدیل به دانشگاه فرهنگیان شد.»

خنیفر دغدغه اصلی دانشگاه فرهنگیان را کلیت نظام، نظام تعلیم و تربیت و تربیت معلمان شاخص و تراز اعلام کرد و گفت: «امسال ۱۷ هزار نیرو طبق ماده ۲۸ ردیف جذب معلمی گرفتیم که باید این افراد یک سال آموزش ببینند.»

او افزود: «دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرا است که در پذیرش، جذب و مصاحبه اختیار ندارد و براساس ظرفیت موجود ورود پیدا می‌کند.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان به یکی از بندهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش که به این دانشگاه برمی‌گردد اشاره کرد و گفت: «وزیر تاکنون از دانشگاه حمایت بالایی داشته است که ما توانستیم ۲۵ هزار ردیف دانشجومعلم بگیریم. در کمیسیون آموزش و تحقیقات از این سوال عبور شد زیرا وزیر تمام فرآیندهای حمایتی را از دانشگاه فرهنگیان داشته است. در ۶ سال گذشته کارشناسان کمبود نیروهای دانشگاه را بارها بیان کردند بنابراین از بدو ورود بنده به دانشگاه از افرادی که در آموزش بودند نیاز مغفول بعدی، فعلی و افق ۱۴۰۴ را بررسی کردیم.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: «تا سال ۱۴۰۴، ۲۰۸۰ عضو هیات علمی نیاز داریم که باید از بین متقاضیان دارای شرایط وزارت علوم انتخاب شوند. ۵۰ درصد شرایط افرادی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند باید پژوهشی باشد. هرسال پیش‌بینی می‌کنیم ۴۰۰ هیات علمی جوان و شرایط وزارت علمی جذب شوند. امسال با انتشار یک فراخوان در شهریور این موضوع عملیاتی می‌شود که جزئیات آن از طریق سایت رضوی وزارت علوم قابل دسترس است.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: «کل دانشگاه‌ها ۲ هزار رشته دارند اما در دانشگاه فرهنگیان به دلیل محدودیت ۱۶ تا رشته داریم.»

او در پاسخ به سوال پانا مبنی براینکه چه دوره‌هایی برای افرادی که طبق ماده ۲۸ وارد شغل معلمی و دانشگاه فرهنگیان می‌شوند برگزار می‌کنید گفت: «افرادی که در دانشگاه تدریس می‌کنند باید دروس فنون تدریس مانند ارزشیابی، مشاوره و روانشناسی، تربیتی را آموزش ببینند و با فنون تدریس آشنا شوند. در کنار این موضوع معاونت آموزش بسته‌های آموزشی و آموزش‌های الکترونیکی را برای این افراد درنظر گرفته است. در حال بررسی و تولید محتوای بالای ۹۰ ماده درسی هستیم که بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌کند.»

خنیفر درباره رتبه دانشگاه فرهنگیان گفت: «آموزش‌های تکمیلی ما کم است و تولید مقاله و پروژه‌های تحقیقاتی نداریم. اگر تولید علمی داشته باشیم یقینا جز دانشگاه‌های تراز خواهیم بود. امسال اولین بار است که بر روی تربیت معلمان کشورهای خارجی تمرکز کردیم این موضوع امتیاز دانشگاه را بالا می‌برد.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: «به گفته وزیر آموزش و پرورش باید جلوی آموزش‌های کوتاه و سریع را بگیریم و باید آموزش‌ها یکساله باشند.»

خنیفر به وجود ۹۸ پردیس و ۳۴ مرکز با یک میلیون متر مربع فضا اشاره کرد و افزود: «برخی نیاز به بهسازی دارند هرچند که می‌توان از فضای دانشگاه آزاد و علمی کاربردی نیز برای تربیت افراد استفاده کنیم.»

بسته‌های فرهنگی دانشجومعلمان تا پایان شهریور رونمایی می‌شود

او گفت: «معنقدیم بخشی از کارورزی باید در کلاس درس اتفاق بیافتد زیرا فرصت به فعلیت درآمدن آموخته‌های نظری به عملی وجود دارد. معاونت آموزش در موضوع تقویت محتوا به جد ورود کرده است که اساتید مجرب را جذب کنیم.»

خنیفر ادامه داد: «معاونت فرهنگی قبل از پایان شهریور بسته‌های فرهنگی دانشجومعلمان را رونمایی خواهد کرد که البته این موضوع نیاز به بودجه هم دارد. به شرط ردیف یک ردیف را معطل نمی‌گذارم و باید ردیف‌ها تخصیص پیدا کند.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره تربیت معلم فاخر گفت: «در حال فعالیت‌هایی برای تحقق این موضوع هستیم. معلم مفت حرف می‌زند اما حرف مفت نمی‌زند. معلمی فاخر است که بی‌نیاز باشد و بتواند به سایت‌های خارجی وصل شود و در کنفرانس‌ها شرکت داشته باشد.»

او از نیاز به هزار حق‌التدریس خبر داد و ادامه داد: «استادان باید همت داشته باشند بتوانند مجلات بیشتری داشته باشند. برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان تابع برنامه‌های کل دانشگاه‌های کشور است. به جای پراکندگی ۹۸ پردیس می‌توان با دانشگاه جامع دست پیدا کرد.»

خنیفر افزود: «۱۱ استان اعلام آمادگی برای اهدای زمین کردند حتی برخی استان‌ها اعلام آمادگی برای ۳۰۰ هکتار یا ۵۰ میلیارد اعتبار را در نظر گرفتند. وزارت علوم، آموزش و پرورش، سازمان امور اداری و برنامه و بودجه ۵ عنصری هستند که می‌توانند به ایجاد دانشگاه جامع کمک کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار