لاریجانی: موضوع سوال از رئیس‌جمهوری به قوه قضاییه ارسال نمی‌شود

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تفاوت برداشت‌ها از ماده 213 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی خبر ازارسال نشدن سؤال از رئیس‌جمهوری به قوه قضائیه تا اطلاع ثانوی داد.

کد مطلب: ۸۴۹۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
لاریجانی: موضوع سوال از رئیس‌جمهوری به قوه قضاییه ارسال نمی‌شود

محمد دهقان، عضو کمیسیون ولایی مجلس شورای اسلامی طی تذکری به علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه اظهار کرد: «با توجه به ماده 213 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اکثریت نمایندگان از پاسخ رئیس‌جمهوری به سؤالات قانع نشده‌اند. بنابراین بر اساس قانون موضوع مورد سؤال و نه مورد سؤال اگر نقض قانون باشد به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.»

این نماینده مجلس متذکر شد: «ما موارد نقض قانون را در جلسه روز گذشته اعلام کرده‌ایم که جنابعالی باید آن‌ها را در خاطر داشته باشید.»

نماینده مردم طرقبه یادآور شد: «اشتغال، قاچاق، اعمال و نقض قانون موارد روشنی است. سؤال از رئیس‌جمهوری با رای موافق مواجه شده که این یعنی استنکاف از قانون صورت گرفته است. قوه قضائیه مسئول رسیدگی به سؤالات است. آن‌ها باید سؤالات را با قانون انطباق دهند. ما از روز گذشته شروع به دسته‌بندی سؤالات کرده‌ایم تا کمکی به هیات رئیسه کرده باشیم.»

عضو فراکسیون ولائی در ادامه تصریح کرد: «آقای لاریجانی واقعیت روشن است حقوق مجلس و نمایندگان باید حفظ شود.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه در پاسخ به دهقان اظهار کرد: «به‌اندازه کافی توضیح دادم. برداشت‌هایی که از ماده 213 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد متفاوت است.»

او ادامه داد: «موارد استنکاف از قانون باید مشخص شود. ما چه چیزی را باید به قوه قضائیه ارسال کنیم؟ مشروح مذاکرات جلسه برای قوه قضائیه اهمیتی ندارد. ما فعلاً این موضوع را در هیات رئیسه مطرح می‌کنیم و از ارسال سؤالات به قوه قضائیه دست نگه می‌داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار