فرصت شرکت در جشنواره مروجان کتابخوانی تا پایان شهریور ادامه دارد

کاشان (پانا) - دبیر پنجمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی گفت :  فراخوان این دوره از جشنواره 10 مرداد ‌‌ماه در سراسر کشور منتشر شده است و مروجان کتابخوانی تا پایان شهریور فرصت دارند آثار خود را  همراه با مستندهایی از فعالیت های انجام شده به  نشانی الکترونیکی دبیرخانه ارسال کنند.

کد مطلب: ۸۴۹۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فرصت شرکت در جشنواره مروجان کتابخوانی تا پایان شهریور ادامه دارد

فرمهر منجزی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: فراخوان جشنواره امسال زودتر از دوره‌های قبل منتشر شد تا علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود فرصت کافی داشته باشند، هم‌چنین فرم فراخوان جشنواره در سایت مروجان به نشانیwww.moravejan.ir در دسترس است.

وی افزود: مرحله نخست داوری پنجمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی از دهم مهر ماه در شورای سیاست‌گذاری جشنواره آغاز می شود و آثار راه یافته به مرحله نیمه نهایی و نهایی، در دو مرحله داوری می شوند و برگزیدگان این جشنواره نیز در آبان ‌ماه معرفی خواهند شد.

وی درباره تاثیر برگزاری جشنواره های کتابخوانی، تاکید کرد: جشنواره‌ مروجان به همراه جشنواره های پایتخت کتاب ایران، روستا‌ها و شهر‌های دوستدار کتاب و هم‌چنین باشگاه‌های کتاب‌خوانی موجب شده تا آمار کتاب‌خوانی و تعداد مروجان در سراسر کشور به ویژه شهرستان ها و روستاها افزایش یابد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی تصریح کرد: آثار این دوره از جشنواره در پنج بخش، گروه‌ها و نهادهای غیردولتی، افراد، بین‌الملل، نگاه ویژه و نشان استمرار، داوری خواهد شد.

وی افزود: بخش گروه‌ها و نهادهای غیردولتی شامل واحدهای صنفی، بخش خصوصی و مراکز خدمات عمومی، سازمان های مردم نهاد و فضاهای مجازی مروجان الکترونیکی و بخش افراد نیز شامل معلمان، دانش آموزان، ائمه جماعت، کتابداران، مربیان مهدکودک، هنرمندان وکتابفروشان است.

دبیر پنجمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی اظهار کرد: بخش بین‌الملل شامل گروه‌ها و افراد فارسی‌زبان در خارج از کشور، گروه‌ها و افراد خارجی فعال مروج کتاب در ایران، فعالیت‌های ترویج کتابخوانی کشورهای فارسی‌‌زبان یا دارای جمعیت‌های بزرگ فارسی‌‌زبان و مروجان ایرانی و غیرایرانی کتاب به زبان فارسی در داخل و خارج از کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: بخش نشان استمرار شامل افراد یا گروه‌هایی است که در دوره‌های گذشته برگزیده شده‌اند و بخش نگاه ویژه جشنواره امسال بر گروه های بازنشستگان، دانشجویان و کتابداران مدارس متمرکز شده است.

منجزی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، مهمترین و موثر‌ترین راه برای افزایش مشارکت علاقه‌مندان است و انتظار می رود رسانه های جمعی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، در کنار مروجان کتابخوانی قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار