بطحایی: افرادی که منافع مالی خود را در خطر میبینند برای اجرای مدل جدید آموزشی مانعتراشی میکنند
تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با امام جمعه استان گلستان از تلاش آموزشوپرورش در دولت دوازدهم برای پایان سیطره یاددهی محض در مدارس خبر داد و تاکید کرد که دانشآموزان باید مهارتهای اجتماعی فردی را به صورت گروهی در مدارس تمرین کنند.
به گزارش ایرنا، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: «در دولت دوازدهم با وجود مقاومتهای مختلف تلاش کردیم تا فضای مدرسه از سیطره یاددهی محض که همان آموزش حافظهای و حفظ کردن است، دور شود.»
او ادامه داد:« وقتی دانش آموزان را صبح هنگام به زور روانه مدرسه میکنیم و فضای خشک کلاسها نیز با فشار محض ذهنی روح و روان بچهها را خدشهدار میکند، طبیعی است آنها در زنگ تعطیلی با شادی تمام از محیط آموزشی فرار کنند.»
بطحایی گفت: «این مسائل نه تنها به آموزش آسیب جدی زده بلکه مانع تحقق اهداف پرورشی شده است در صورتی که فرزندان ما باید مهارتهای اجتماعی فردی را به صورت گروهی در مدارس تمرین کنند.»
وزیر آموزش و پرورش از آغاز تغییر روشهای آموزشی در دورههای ابتدایی و اول متوسطه خبر داد. او گفت: «یکی از معضلهای اصلی مساله کنکور است که از همان سالهای نخست تحصیلی درگیری ذهنی برای دانشآموزان و خانوادهها ایجاد میکند و مربیان و معلمان هم اگر بخواهند به مسائل پرورشی و مهارتهای اجتماعی گروهی بپردازند، فرصتی برای این کار ندارند.»
بطحایی گفت: «سعی داریم رقابت فردی را حتی در مسابقات قرآنی برچینیم و آن را به مسابقه گروهی تبدیل کنیم تا دانشآموزان طعم شیرین برد و تلخ شکست را به صورت گروهی تجربه کنند.»
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد برخی افراد که منافع مالی خود را در خطر می بینند برای اجرای مدل جدید آموزشی مانعتراشی میکنند. او گفت: « اهداف تربیتی اصیل در مدارس که همانا حرف زدن، کتاب خواندن و تمرین کردن گروهی و فراگیری مهارتهای اجتماعی است، کم شده است.»
ارسال دیدگاه