بزرگداشت انتظامی و دری در همدان برگزار شد

همدان (پانا) - آئین بزرگداشت عزت‌ا... انتظامی و ضیاءالدین دری با حضور هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۹۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت انتظامی و دری در همدان برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از پایه های اصلی شاهکار خلقت ایجاد زیبایی و زیبایی شناسی در نظام هستی است؛ اظهار کرد: یکی از ساختارهای زیبایی هستی انسان است؛ انسان عصاره جاودانه نظام خلقت بوده و همه زیبایی ها را در خود جا داده است.

علیرضا درویش‌نژاد با بیان اینکه مفهوم کرامت انسانی در بین همه بنیان های فکری جایگاه خاصی دارد؛ گفت: در تاریخ زندگی هیچ پیامبری ذره ای از اجبار وجود ندارد؛ پیامبر اسلام هم رحمة للعالمین است ؛ اولین جمله ای که در مبانی اسلامی با آن مواجه می‌شویم بسم ا... الرحمن الرحیم است که دو مفهوم عظیم در آن گنجانده شده است.

وی یکی از زیرگروه های زیبایی نظام هستی را هنر دانست و افزود: یکی از بخش‌های اصلی هنر، سینماست که در طول تاریخ انسان‌های تأثیرگذاری در این حوزه فعالیت کرده‌اند.

درویش‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: وقتی به زندگی انتظامی نگاه میکنیم؛ نگاه انسانی او فراتر از دین، مذهب و جغرافیا است و این یعنی اصالت شخصیتی که با هنر عجین شده و به کرامت انسانی توجه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، خاطرنشان کرد: ما افتخار می کنیم که هنر این سرزمین با شخصیت هایی چون انتظامی و دری پیوند خورده و هنر مترقی یعنی همین که ما امروز همه زیبایی ها را در انسانیت ببینیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار