هویت جوانان با مشارکت های اجتماعی شکل می گیرد

همدان (پانا) - مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: مشارکت جوانان باید مورد توجه قرار گیرد، بر روی هویت جوانان کار شود و جوانان جایگاه خود را در نظام برنامه ریزی کشور پیدا کنند.

کد مطلب: ۸۴۹۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
هویت جوانان با مشارکت های اجتماعی شکل می گیرد

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در نشست با رابطین فرهنگی سازمان های مردم نهاد جوانان استان همدان با ابراز خشنودی از حضور در شهر همدان اظهار داشت: ظرفیت ها و پیشینه تاریخی همدان برای کل کشور شناخته شده است و استان همدان به لحاظ تاریخ تمدن و فرهنگ در کشور بی نظیر است.
جعفر سطوتی در ادامه با اشاره به موضوع جوانان در نظام کشور گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع جوانان را در سیاست های کلی نظام، به سرمایه اجتماعی متصل کردیم و مشارکت جوانان، مسئولیت پذیری، هویت جوانان، اشتغال، ازدواج و سازمان های مردم نهاد را مورد تاکید قرار دادیم.
رئیس کمیته جوانان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حوزه جوانان یک موضوع فرابخشی است،اظهارکرد: موضوع جوانان به همه بخش‌های مدیریتی کشور مانند آموزش، سلامت، ورزش، رفاه و تامین اجتماعی مربوط می‌شود و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: مسوولیت جوانان بر عهده دستگاه هایی چون وزارت ورزش و جوانان ، آموزش پرورش، وزارت علوم و دستگاه های مرتبط با نسل جوان است اما هویت اصلی یک جوانان در دوران کودکی شکل می گیرد که این وظیفه بر عهده آموزش و پرورش است.
وی خاطر نشان کرد: هویت یک فرد از دوره نوجوانی شکل می گیرد و ما باید برای هویت بخشی به یک فرد به دستگاه هایی که با نسل کودک، نوجوان و جوان در ارتباط هستند بپردازیم چرا که زمانی که کودک به سن 9 سال به بالا می رسد 90 درصد هویت او شکل گرفته و نمی توان از وزارتی همچون ورزش و جوانان انتظار داشت هویت این فرد را تغییر دهد.
سطوتی اظهار کرد: نیروی انسانی، توسعه پایدار را تسریع می کند چنانچه در آخرین الگوی ارائه شده از توسعه پایدار، توسعه نیروی انسانی به ویژه نیروهای جوان، به عنوان عامل اصلی این توسعه معرفی شده است.
وی افزود: کشورهای پیشرفته جهان به سمت سرمایه‌گذاری بر توسعه انسانی رفته‌اند و این کشورها، منابع انسانی را ضامن توسعه پایدار می‌دانند و به همین دلیل برنامه‌هایی را در حوزه سزمان های مردم نهاد تدوین و طراحی کردند.
سطوتی تاکید کرد: مردم باید به صحنه امده و در بخش های مختلف و مسائل مربوط به آن ها مشارکت کنند و در کنار دولت به ایفای نقش خود بپردازند در غیر اینصورت دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات جامعه را مرتفع کند.
وی، توجه به مثلث همیاری شامل حکومت، بخش خصوصی و جامعه مدنی در حوزه جوانان را یک نیاز اساسی دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور به منظور کاهش معضلات جوانان ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار