در مراسم اختتامیه هشتمین اردوی ملی دانش‌آموزان پیشتاز دختر مطرح شد؛

علی مطهری: بالاتر از آموزش، پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مراسم اختتامیه هشتمین اردوی دانش‌آموز پیشتاز دختر سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران امروز در مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهیدباهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۹۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
علی مطهری: بالاتر از آموزش، پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله علی مطهری نایب رئیس مجلس، علیرضا کاتب عضو هیات رییسه مجلس از مهمانان این مراسم بودند.

علی مطهری در مراسم اختتامیه هشتمین اردوی ملی دانش‌آموزان پیشتاز دختر در اردوگاه شهیدباهنر گفت: «بسیاز تشکر می‌کنم از مسوولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی که در برگزاری اینگونه برنامه‌ها همت می‌کنند و برای امر تعلیم و تربیت و پرورش مهارت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان تلاش می‌کنند.»

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «مهمترین بخش آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت، پرورش است، یعنی کار آموزش و پرورش فقط تعلیم و آموزش نیست بلکه بالاتر از آن پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان باید مهارت‌های زندگس را یاد بگیرند و هیچ تفاوتی هم بین دانش‌آموزان دختر و پسر وجود ندارد.»

او ادامه داد: «این افتخاری است برای جمهوری اسلامی که امکانات مساوی برای رشد و تربیت دختران و پسران فراهم کرده است و هیچ تبعیضی بین آنها قائل نیست.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: «تبلیغ می‌کنند که در جمهوری اسلامی بانوان نمی‌توانند استعدادعای خود را شکوفا و رشد دهند. خیر اینطور نیست، موفقیت‌های علمی و ورزشی و اجتماعی دختران ما که نمونه‌های آن را در بازی‌های آسیایی مشاهده کردید و برنامه‌هایی مثل این اردو مدرکی بر رد این مدعاست.»

مطهری گفت: «نظام معتقد است که زن باید به مثابه شخص گرانبها باشد و به عنوان شی به او نگاه نشود. زن در طول تاریخ سه دوره را طی کرده است، در یک دوره شی گرانبها بوده و در تحولات اجتماعی و تلریخی نقشی نداشته است و از خانه بیرون نیامده اما گرانبها بوده است، در دوره‌ای دیگر زن نقش داشته، مهندس و پزشک بوده اما گرانبها نبوده و بی‌ارزش بوده است چون حضور خود را در همه جا اعلم کرده است و دسترسی به آن آسان بوده است و احترام و ارزش خود را از دست داد.»

او به مدل سوم یعنی مدل اسلامی اشاره کرد و گفت: «مدل اسلامی این است که زن شخص باشد و شی نباشد، استعدادهای او شکوفا شود، پزشک و مهندس و ... شود و در تحولات جامعه نقش داشته باشد اما احترام و ارزش او برقرار شود و این به وسیله دستوراتی است که اسلام به ما داده است و گفته است که زن پوشش اسلامی داشته باشد و در اختلاط‌های نابه‌جا نباشد و الحمدالله جمهوری اسللمی ایران چنین است و زنان ما در همه تعاملات اجتماعی و در همه حوزه‌ها حضور دارند و با حفظ ارزش و احترام.»

نایب رئیس مجلس بر ادامه برگزاری ازدوهای دانش‌آموزی تاکید کرد و گفت: «من از مسوولان آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزش تشکر می‌کنم و معتقدم باید تاثیرات این برنامه‌ها افزایش یاید و حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی آن هم افزایش یابد و مردم از این برنامه‌ها مطلع باشند. به شما هم که سختی این روزهای اردو را تحمل کرده‌اید خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم در زندگی خود موفق باشید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار