افزایش نظارت بر سرویس‌های مدارس از طریق هوشمندسازی سرویس مدارس

تهران (پانا) - مجری طرح هوشمندسازی سرویس مدارس «اسکب» می‌گوید پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت ایران با طراحی این نرم‌افزار توانستند نظارت بر سرویس‌های مدارس را افزایش دهند و موجب تعامل بین والدین و رانندگان سرویس شده‌اند.

کد مطلب: ۸۴۸۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش نظارت بر سرویس‌های مدارس از طریق هوشمندسازی سرویس مدارس

سید علی اصغر بهشتی مجری طرح هوشمندسازی سرویس مدارس «اسکب» در گفت‌وگو با پانا درباره طراحی اپلیکیشن هوشمندسازی سرویس مدارس گفت: این نرم‌افزار سال گذشته رونمایی شد و از سوی چندین مدرسه مورد استفاده قرار گرفت. این نرم‌افزار تنها براساس گوشی‌های هوشمند راننده و والدین طراحی شده است.

مجری طرح هوشمندسازی سرویس مدارس «اسکب» افزود: یکی از اجزاء این طرح، پایش سرویس مدرسه است به این معنی که خانواده‌ها می‌توانند خودرو سرویس فرزند خود را در طول اجرای سرویس مشاهده و از امنیت، آسایش و نحوه ارائه سرویس فرزندان خود مطلع شوند. همچنین تعامل بین راننده و والدین به‌نحوی است که والدین از طریق این اپلیکیشن از مراحل مختلف اجرای سرویس با دریافت پیام مطلع می‌شوند و یا انتظار، تاخیر و غیبت فرزند خود را به راننده اطلاع می‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این همه مراحل اجرای سرویس به همراه زمان و مکان سرویس ثبت می‌شود و در صورت لزوم قابل بررسی و استناد خواهد بود. در واقع از مزایای این طرح می‌توان به کاهش زمان انتظار دانش‌آموز و راننده، ارتباط لحظه‌ای والدین با راننده، مشاهده اطلاعات خودرو و راننده، اطلاع‌رسانی در مورد تغییر خودرو یا راننده، تاخیرها، ثبت نظم یا بی‌نظمی راننده و دانش‌آموز اشاره کرد.

بهشتی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته طرح «اسکب» به صورت پایلوت در برخی مدارس تهران مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: مدارسی که از این سیستم استفاده کردند کاملا از نحوه عملکرد سرویس مدرسه راضی بودند. اکنون نیز با 10 مدرسه قرارداد همکاری داریم و در حال مذاکره با مدارس چند شهرستان هستیم که بتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

به گفته وی، این اپلیکیشن هم در گوشی‌های اندرویدی و هم در گوشی‌های iOS قابل استفاده است و نسبت به استفاده از GPS های مکان‌یابی هزینه کمتر، قابلیت بیشتر و دقت بهتری دارد.

وی گفت: انتظار داریم که آموزش و پرورش با حمایت از این اپلیکیشن زمینه استفاده گسترده از آن را فراهم کند.

مجری طرح هوشمندسازی سرویس مدارس «اسکب» در پایان یادآور شد: اطلاعات بیشتر درباره استفاده از این اپلیکیشن در وبسایت www.scab.ir در دسترس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار