265طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی در هفته دولت

ارومیه (پانا)-رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : 265طرح عمرانی، اقتصادی ، تولیدی و تحقیقاتی کشاورزی با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد ریال همزمان با گرامیداشت هفته دولت در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

کد مطلب: ۸۴۸۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
265طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی در هفته دولت

اسمعیل کریم زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و 15 هزارشهید هفته دولت اظهارکرد : این طرحها 178 طرح در زیر بخش آب و خاک، 46 طرح عشایری، 10طرح درزیربخش صنایع تبدیلی و غذائی، 7 طرح مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری، 5 طرح مدیریت تعاون روستائی، دو طرح تولیدات گیاهی ، یک طرح دربخش تولیدات دامی و 3طرح در بخش شیلات را شامل می شود.

وی با بیان اینکه شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران، شعار هفته دولت در سال ۹۷ انتخاب شده است، افزود: از مجموع اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرحها، بیش از 65 میلیارد ریال آن مربوط به منابع اعتباری دولتی، بیش از 275میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذاران وبیش از 43 میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات بانکی اعطایی به متقاضیان سرمایه گذاری است .

کریم زاده با اشاره به جزئیات طرحهای قابل افتتاح در هفته دولت اظهارکرد: اجرای آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب، لایروبی قنوات، گلخانه سبزی و صیفی ، مرکز تولید و فراوری بذور اصلاح شده ، مرمت و بازسازی ایلراه عشایری، احداث ابشخوربتنی و بهسازی چشمه ،احداث دیوار ساحلی و آب نما، طرح جایگزینی سوخت فسیلی، طرح ابرسانی سیار، طرح های آبخیزداری و بوته کاری ، باسکول و غرفه محصولات دامی، گوساله پرواری، پرورش ماهی ، طرح انبارداری و نگه داری مواد غذایی در سردخانه دمای بالای صفرو بسته بندی خشکبار ،حبوبات و عسل از جمله این طرحها است.

وی بیان کرد : با بهره برداری از این طرحها برای تعداد 444 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود و تعداد 11221 خانوار روستایی و عشایری از عواید افتتاح این طرح ها بهره مند می شوند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد : در مجموع 13 پروژه از مجموعه 265 پروژه با اعتبار بالغ بر 43 میلیارد ریال در ایام گرامیداشت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی خواهد شد.

وی تاکید کرد : این طرح ها شامل یک طرح پوشش بتنی کانال و یک طرح تأمین آب و آبرسانی آشامیدنی عشایر و یک طرح مرمت و بازسازی ایل راه عشایری و 10 طرح آبخیزداری در شهرستان های چالدران، ماکو و دیگر شهرستان های استان است.

کریم زاده با بیان اینکه بیشترین تعداد طرحهای افتتاحی مربوط به مدیریت آب و خاک است ، اضافه کرد: تعداد 178 پروژه از مجموع 252 پروژه قابل افتتاح، در مدیریت آب و خاک با اعتبار بالغ بر 172 میلیارد ریال و اشتغال 313 نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است.

وی اظهار کرد: این طرح ها شامل 171 طرح سیستم های نوین آبیاری تحت فشار با مساحت بیش از 1089 هکتار و 2 طرح انتقال آب با لوله به مسافت 6.1 کیلومتر و یک طرح استخر ذخیره آب و 2 طرح پوشش انهارسنتی و یک طرح برق دارنمودن چاه های کشاورزی و لایروبی قنات است .

وی همچنین با اشاره به رونمایی از 4 طرح تحقیقاتی در بخش کشاورزی، خاطر نشان کرد: در هفته دولت امسال 4مورد رونمایی از ارقام نخود ، کلون انگور ، روش برتر پیوند گردو و دوپایه هیبرید بیماری سرطان انگور نیز صورت خواهد گرفت.

کریم زاده گفت: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی یک وظیفه است که باید همواره به آن عنایت داشت چون ارائه آن خدمات موجب دلگرمی مردم و تقویت نظام اسلامی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآورشد : در دولت تدبیر و امید توفیقات و فعالیت های چشمگیر و ارزشمندی صورت گرفته است که باید طوری برنامه ریزی نماییم که مردم اینگونه فعالیت ها را به صورت ملموس مشاهده نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد : در سال 57 در بخش کشاورزی استان در عرصه فعالیت کشاورزی و دامی شاهد تولیدات زراعی و باغی 1.7 میلیون تنی بودیم و این در حالی است که این میزان تولیدات ، هم اکنون به 6.6 میلیون تن بدون افزایش سطح در هکتار افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این میزان تولیدات شامل 4.5 میلیون تن محصولات زراعی، 1.5 میلیون تن محصولات باغی و 600 هزار تن محصولات دامی در آذربایجان‌غربی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه توسعه صادرات یکی از اهداف اصلی جهاد کشاورزی استان است، افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته و سال جاری شاهد صادرات مناسبی با توجه به کیفیت محصولات تولیدی در استان در بخش کشاورزی بودیم و محصولات تولیدی نیز به کشورهایی همچون عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس، افغانستان، پاکستان و روسیه صادر شد.

کریم‌زاده با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی تمامی توان خود را برای حل مشکلات حوزه کشاورزی به کار می‌بندد، تصریح کرد: بی شک اقدامات این سازمان در جهت افزایش ارزش افزوده و بهره‌ وری در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم است .

وی در ادامه با اشاره به تولیدات سیب استان در سال گذشته افزود: در سال 97 در مجموع 750 هزار تن سیب درختی از کشور صادر شد که 50 درصد سیب صادراتی از تولیدات آذربایجان‌غربی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پنجمین استان تولید کننده گندم در کشور هستیم و در سال جاری تاکنون ۵۱۱ هزار تن گندم خوراکی و ۳۰ هزار گندم بذری مازاد بر نیاز گندمکاران توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

در ادامه محمد دیبایی مسئول اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ظهار کرد: تعداد 14 عنوان برنامه برای اجرا در هفته دولت تدوین و پیشنهاد شده است که عملیاتی خواهند شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی استان ، برگزاری برنامه های مختلف از جمله افتتاح پروژه های عمرانی، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی، رونمائی از طرحهای تحقیقاتی کشاورزی، برگزاری دیدار مردمی رئیس سازمان و مدیران کل ادارات تابعه ، نشست خبری ریاست سازمان با اصحاب رسانه، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدای کارکنان ، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی ، مقاله نویسی با موضوع سیره و رفتار شناسی شهیدان رجائی و باهنر، تدوین گزارش عملکرد سازمان در دوره دولت تدبیر و امید را از جمله برنامه های مهم اجرایی سازمان در هفته دولت عنوان کرد.

در ادامه این نشست خبری ، خبرنگاران حاضر در نشست سوالات خود را در زمینه مشکلات و مطالبات بخش کشاورزی مطرح کردند و ریاست سازمان نیز به موارد مطروحه پاسخ دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار