کارشناس ارشد کسب و کار و اشتغال :‌ احتمال ورود مسکن به دوره چهارم رکود وجود دارد

تهران (پانا) - کارشناس کسب و کار با هشدار نسبت به اینکه احتمال ورود بخش مسکن به دوران چهارم رکود وجود داردمی‌گوید با روند فعلی، خودروسازان داخلی مشتریان خود را از دست خواهند داد.

کد مطلب: ۸۴۸۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس ارشد کسب و کار و اشتغال :‌ احتمال ورود مسکن به دوره چهارم رکود وجود دارد

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، مسلم خانی با بیان اینکه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک در وضع فعلی اقتصادی کشور و دوران رکود از کسب و کارهای بزرگ موفق‌تر هستند، گفت: اینگونه مشاغل از چالاکی و قدرت تعامل بیشتری با محیط نسبت به مشاغل بزرگتر برخوردارند.

این کارشناس ارشد کسب و کار و بازار کار اظهار کرد: همچنین مشاغل خُرد و کوچک به نسبت مشاغل بزرگ آسان‌تر می‌توانند در حاشیه امن قرار بگیرند و از بحران‌ها عبور کنند. بسیاری از افرادی که مشاغل دائمی نیز دارند شغل خانگی را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کرده‌اند.

خانی با تاکید بر اینکه مطالعات نشان می‌دهد که مشاغل خانگی باعث افزایش مودت در بین افراد خانواده نیز شده است، از کشف استعدادها و شکوفایی توانمندی‌ها سخن گفت. این استاد دانشگاه کارآفرینی با اشاره به اینکه مشاغل بسیار زیادی در کشور داریم که از طریق خوشه‌سازی، ‌بهره‌وری کسب و کار خود را افزایش داده‌اند، اظهار کرد: مشاورانی با استفاده از فضای مجازی در بخش مسکن شکل گرفته‌اند که در کنار بخش سنتی مشاوره‌های مسکن مشغول به فعالیت هستند که توصیه می‌شود این روزها مشاوره‌های واقعی بر مبنای نرخ‌های دقیق به مردم بدهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مشاوره‌ها باید متناسب قدرت خرید مردم باشد چون در غیر این صورت ما وارد دوره چهارم رکود مسکن خواهیم شد که این روزها نشانه‌هایی از آن دیده می‌شود. قیمت مسکن باید متناسب با قدرت خرید مردم باشد در غیر این‌صورت معامله‌ای رخ نمی‌دهد و مسکن وارد دوران رکود می‌شود که اگر این رکود در سال جاری شروع شود تا ۱۴۰۲ ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار