دفتر معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

حضور دانش آموزان زنجانی در مرحله کشوری هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان

زنجان(پانا)-دانش آموزان زنجانی در مرحله کشوری هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان در حضور معاون آموزش ابتدایی وزیر، طرح های خود را ارائه نمودند

کد مطلب: ۸۴۸۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش آموزان زنجانی در مرحله کشوری هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان

مرحله کشوری هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان از ۲۸ الی ۲۹ مرداد ماه در شهر تبریز برگزار شد و دانش آموزان استان زنجان در حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش طرح های خود را ارائه نمودند.

این جشنواره با هدف لذت‌بخش‌کردن فرایند یادگیری برای دانش آموزان، افزایش هیجان مثبت آنان در انجام فعالیت‌های آموزشی، ایجاد بستر و شرایط برای تفکر منطقی و حل مسئله و زمینه‌سازی جهت تحقق اهداف علمی ــ آموزشی وپژوهشی برگزار می شود

طرح پروژه‌های علمی دانش‌آموزان دوره ابتدایی با هدف لذت بخش کردن فرایند یادگیری برای دانش‌آموزان، افزایش هیجان مثبت آنان در انجام فعالیت‌های آموزشی، ایجاد بستر و شرایط برای تفکر منطقی و حل مسئله، زمینه‌سازی برای تحقق اهداف علمی ــ آموزشی، جریان‌سازی فرهنگی در خصوص توانمندی‌های دانش‌آموزان دوره ابتدایی در انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و نوآوری از سوی معاونت آموزش ابتدایی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

برای ارج نهادن به مشارکت دانش‌آموزان در این کوشش علمی هیجان‌انگیز، ترویج فرهنگ آموزش و یادگیری پروژه‌ محور، نمایش توانمندی‌های آنان در انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی بعد از طی مراحل آموزشگاهی،منطقه ای و استانی مطابق سهمیه تعیین شده از سوی دبیرخانه کشوری پرژوه های علمی دانش آموزان پس از ارائه طرح توسط سرگروه هر طرح ، در مرحله استانی و داوری آثار ۴طرح معرفی شده در ذیل به مرحله کشوری راه یافتند .

طرح های راه یافته به مرحله کشوری عبارتند از :

(طرح مکعب های جادویی) از شهرستان ماهنشان-امیرحسین کریمی-آیدا مرادی- زینب کریمی

( طرح درایر) از شهرستان زنجانرود-نرگس رحمتی-سمانه و مریم احمدی-امیرمحمد اوصالی-مهدی احمد پناه

(طرح دریل با سلیقه) از شهرستان ایجرود-یوسف محمودی-سید محمد موسوی - مهدیس رجبی

(طرح اسلحه شکاری یوزایرانی ) از شهرستان طارم - حسن خلخالی

گفتنی است،دراین جشنواره ۱۰۰ اثر دانش آموزی استان زنجان طرح "عید و داستان" که با رویکرد تقویت مهارت گفتن، خواندن، نوشتن و قوه تخیل دانش آموزان در قالب سه فعالیت داستان گویی، داستان خوانی و داستان نویسی در ایام نوروز اجرا گردید، شرکت نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار