جمعه خبر: ازغائله «استخر فرح» در فیضیه تا پرواز نخستین جنگنده ایرانی با فرمان رئیس‌جمهوری

تهران (پانا) - هتک حرمت به بانوان در گرجستان و احضار سفیر این کشور برای توضیح در مورد این موضوع، ادعای پمپئو در مورد تشکیل گروه اقدام بر ضد ایران و پاسخ مسئولان وزارت امور خارجه به این گزافه گویی ها ،غائله «استخر فرح» در فیضیه و ابراز تاسف مراجع و پاسخ مسئولان سپاه و حوزه در مورد این ماجرا و پرواز نخستین جنگنده ایرانی با فرمان رئیس‌جمهوری مهمترین اخبار این هفته بود.

کد مطلب: ۸۴۷۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جمعه خبر:  ازغائله «استخر فرح» در فیضیه تا پرواز نخستین جنگنده ایرانی با فرمان رئیس‌جمهوری

تحولات سیاسی در کشور به واسطه آنچه در میان احزاب و گروه‌های مختلف روی می‌دهد و البته بر اساس آنچه در جهان هر روز شاهد آن هستیم، دستخوش تغییر است. آنچه در طول یک هفته در عرصه سیاست روی می‌دهد، گاه چنان پرشتاب مسیر را می‌پیماید که فرصت را برای تأمل و تفکر از اهل فن و مخاطبان اصلی سیاست می‌گیرد. مرور مهم‌ترین رویدادهای هفته بهانه‌ای است تا با نگاهی گذرا به روزهای گذشته بتوانیم برای روزهای پیش رو مهیا شویم.

خبرگزاری پانا با چنین رویکردی گزارشی از ده رویداد مهم سیاسی کشور برای هر هفته در پیش روی مخاطبان قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته از 27 مردادماه تا 2 شهریورماه، شاهد اتفاقات و رخدادهای بسیاری در صحنه سیاست کشور بود که مهمترین آنها هتک حرمت به بانوان در گرجستان و احضار سفیر این کشور برای توضیح در مورد این موضوع، ادعای پمپئو در مورد تشکیل گروه اقدام بر ضد ایران و پاسخ مسئولان وزارت امور خارجه به این گزافه گویی ها ،غائله «استخر فرح» در فیضیه و ابراز تاسف مراجع و پاسخ مسئولان سپاه و حوزه در مورد این ماجرا و پرواز نخستین جنگنده ایرانی با فرمان رئیس‌جمهوری همراه بود.

هتک حرمت به بانوان ایرانی در گرجستان و احضار سفیر این کشور در تهران

هفته گذشته اخباری از هتک حجاب چند مسافر ایرانی هنگام چک امنیتی مسافران پرواز تفلیس به اصفهان منتشر شد که در همین ارتباط بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: «با گزارش دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان و پس از حصول اطمینان از صحت گزارش که از طریق تماس تلفنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با تعدادی از مسافران این پرواز انجام شد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس مراتب اعتراض شدید خود را به وزارت امور خارجه گرجستان و پلیس امنیت فرودگاه تفلیس اعلام کرد.»

او ادامه داد: «مراتب اعتراض اداره کل کنسولی به سفارت گرجستان در تهران و ارسال یادداشت اعتراضی سفارت ایران در تفلیس به وزارت خارجه گرجستان و نیز درخواست توضیح از سفیر گرجستان در تهران از جمله اقداماتی است که انجام شده و از مقامات ذیربط گرجی خواسته شده است ضمن پیگیری موضوع، از تکرار چنین برخوردهایی با مسافران ایرانی خودداری گردد که امیدواریم با مجموع اقدامات انجام شده پلیس امنیت فرودگاه تفلیس نسبت به رعایت حرمت بانوان مسلمان حداکثر دقت و اهتمام را به عمل آورد و از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری کند.»

حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این خصوص و اینکه آیا واکنش ایران به این موضوع صرفا نامه اعتراضی بوده است یا خیر بیان کرد: «من از معاون پارلمانی وزارت امور خارجه این موضوع را پرسیدم و پیگیر شدم. او گفت که سفیر گرجستان را احضار و به او اعتراض کرده‌ایم ولی ما به عنوان کمیسیون سیاست خارجی همچنان پیگیر این موضوع هستیم.»

او همچنین درباره ریشه‌های بروز چنین اتفاقاتی نیز گفت: «فقط در طول یک سال گذشته سفر ایرانیان به گرجستان چند برابر شده است که این موضوع جای تاسف دارد که با توجه به این مسئله باید شاهد برخوردهای بیشتر از این نوع باشیم.»

تشکیل «گروه اقدام علیه ایران»؛ فاز دوم حربه مذاکره بدون شرط ترامپ

مایکل پمپئو، وزیرامورخارجه آمریکا هفته گذشته در یک برنامه از پیش اعلام نشده، در جمع خبرنگاران حضور یافت و مدعی شد: «ایران نزدیک به 40 سال برای بی‌ثباتی آمریکا تلاش کرده است، هم‌پیمانان ما با ایران مشکل داشتند و خروج رئیس جمهوری از برجام ممکن است بتواند کمپین خشونت ایران را کاهش دهد و با رنج بلندمدت مردم ایران همراه شویم.»

اوادعا کرد:ما امیدواریم بتوانیم با ایران به توافق برسیم اما باید تغیرات عمده‌ای را در رفتار آنها ببینیم، همه می‌خواهند که ایران همچون یک کشور عادی رفتار کند و ما متعهد هستیم تا تغییر رفتار ایران را شاهد باشیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «رئیس‌جمهوری راهبرد ما در قبال ایران را به عنوان یک برنامه چندوجهی در نظر گرفته است. من اعلام می کنم که برایان هوک ریاست این گروه اقدام را برعهده خواهد داشت. وی پیش از این مدیر برنامه‌ریزی سیاسی از سال 2017 بوده است.»

پمپئو اظهار کرد: «تخصص برایان باعث شد که او یک گزینه بسیار عالی برای رهبری گروه اقدام علیه ایران باشد، از زمانی که رئیس‌جمهوری به خروج از برجام تصمیم گرفت، برایان نقش مهمی برای اعمال فشار حداکثری اقتصادی و سیاسی علیه ایران داشته است.»

او مدعی شد: «ما به این کار ادامه می‌دهیم تا رفتار ایران را تغییر دهیم، از صدای مردم ایران حمایت و تلاش‌های بین‌المللی را هماهنگ کنیم.»

تشکیل این گروه در راستای راهبرد پمپئو علیه ایران است که وی آن را در نشست 31 اردیبهشت ماه امسال در بنیاد محافظه‌کار «هریتیج» تحت عنوان «پس از توافق؛ استراتژی جدید پیرامون ایران» اعلام کرد.
پمپئو در این نشست 12 شرط برای توافق جدید با ایران که حاکی از نشناختن ایران و تاریخ جهان از سوی وی و دیگر سیاست‌مداران تازه‌کار دولت آمریکا بود، تعیین کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در صفحه توئیترش در مورد سالگرد کودتای 28 مرداد و تشکیل گروه اقدام نوشت: «۶۵ سال قبل در چنین روزی، آمریکا دولت منتخب مردمی مرحوم دکتر مصدق را سرنگون نموده، رژیم خودکامه را دوباره حاکم کرد و برای ۲۵ سال بعد مردم ایران را تحت استیلای خویش قرار داد. اکنون نیز «گروه اقدام» آن کشور از طریق فشار، دروغ پردازی و عوامفریبی آرزوی تکرار همان سناریو را در سر می‌پروراند. دوباره هرگز!»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تشکیل کارگروه اقدام ایران از سوی آمریکا را در راستای سیاست های خصمانه دیرینه این کشور و مغایر قوانین بین المللی دانست و گفت: «این اقدام جنگ روانی و اقتصادی است و نتیجه ای ندارد.»

او در مورد اینکهاقدام دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به تشکیل کارگروه اقدام ایران توسط آمریکا چیست؟ اظهار کرد که رفتار و اقدامات این کشور مغایر با همه موازین شناخته شده بین المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: «این گونه اقدامات راه به جایی نخواهد برد و با مقاومت مردم و راهکارهایی که وجود دارد این اقدامات کنترل می شود و بیشتر یک بازی و جنگ روانی است.»

گلایه های مولوی عبدالحمید از اعمال سلیقه در قانون اساسی

شیخ مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در گفت وگویی تفضیلی با پانا قبل از عزیمت به سفر حج ضمن تاکید بر التزام به رعایت قانون اساسی به عنوان یک میثاق نامه و ملی تاکید کرد: «بر اساس قانون اساسی اقلیت‌های دینی و مذهبی می توانند مراسم مذهبی خود را برگزار کنند اما کسانی که از برگزاری این مراسم ها منع می‌کنند قاچاقچی قانون هستند زیرا با اعمال سلیقه مسیر قانون را منحرف می‌کنند.»

او همچنین گفت: «دولت می‌تواند در مدیریت‌های کلان و مدیریت‌های منطقه‌ای از نخبگان اهل سنت استفاده کند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از گفت و گوی خود گفت: «در دولت تدبیر و امید طرحی به عنوان بوم‌گزینی در آموزش و پرورش اجرا شد که متاسفانه برخی‌ در آن اخلال کردند.»

اوگفت: «مشکل ترک تحصیل دختران در استان سیستان و بلوپستان متاثر از تاثیرات خانوادگی نیست. شاید دختران اینجا به دلیل اینکه نمی‌توانند کار مناسبی داشته باشند از تحصیل صرف‌ نظر می‌کنند. البته وجود محرومیت‌های مالی هم بی‌تاثیر نیست و یکی دیگر از مشکلات دختران این است که در همان مناطقی که حضور دارند کیفیت آموزش بسیار پایین است و همین عامل باعث بازماندن از تحصیل می شود. بنابراین بازماندگی از تحصیل در بین دختران و پسران به یک میزان است و با توجه به همان مسئله‌ای که اشاره کردم نیاز به مربی‌های خوب و باانگیزه در استان بسیار چشمگیر است. اگر معلمان ورزیده و توانا وجود داشته باشند می‌توانند انگیزه را در دانش‌آموزان این استان بالا ببرند و آنها را برای ادامه تحصیل تشویق کنند.»

وزیر اقتصاد زیر تیغ استیضاح

طرح استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی روز (یکشنبه( 28 مردادماه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با 33 امضا اعلام وصول شد.

وزیر اقتصاد و دارایی مطابق ماده 225 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ظرف 10 روز آینده موظف است برای برگزاری استیضاح و پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی حاضر شود.

واکنش مراجع تقلید،سپاه و حوزه علمیه به غائله «استخر فرح» در مدرسه فیضیه قم

پنج‌شنبه هفته گذشته قرار بود در مراسمی که آن را «خودجوش» نامیده بودند، در مدرسه فیضیه قم درباره مسائل اقتصادی کشور سخنرانی شود. اما متن و حاشیه مراسم، تبدیل به بحرانی تنش‌زا شد تا آن اندازه که مراجع تقلید برای دفاع از شأن و منزلت حوزه علمیه در مقام واکنش برآمده‌اند.

در جریان این تجمع، سخنران مراسم که گفته شده است یکی از مقام‌های نظامی استان قم است، اتهام‌هایی را علیه مسئولان کشور و حوزه علمیه بیان کرده و در دست یکی از حضار نیز پلاکاردی با عنوان «ای آن که مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» دیده می‌شد.

این پلاکارد بلافاصله در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری برانگیخت. کاربران فضای مجازی با اشاره به محل مرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، در استخر مجمع تشخیص (استخر فرح)، نوشتند که حاضران در مراسم فیضیه در عمل رئیس‌جمهوری کشور را که از طریق مذاکره با غرب، موفق به حصول به برجام شده بود، تهدید به مرگ کرده‌اند. آنها همچنین نوشته بودند که این پلاکارد، عامدانه ابعادی مشکوک به مرگ آیت‌الله هاشمی بخشیده است.

همه این ها باعث شد تا دو تن از مراجع عظام تقلید در واکنش به حوادث تجمع هفته گذشته مدرسه فیضیه برآیند در همین راستا آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: حادثه‌اى که در مدرسه فیضیه کانون حوزه علمیه در چند روز پیش رخ داد به تمام معنا یک فاجعه بود.

متأسفانه جمعى از طلاب و اساتید محترم را به آنجا دعوت کرده بودند، تا دربارۀ مسائل اقتصادى مردم صحبت کنند. سپس ورق برگشت؛ گوینده‌اى را که هیچ اطلاعى از وضع حوزه‌هاى علمیۀ شیعه نداشت، دعوت کرده و بدترین اهانت‌ها را به حوزه علمیه و مراجع شیعه کرد و پلاکاردى را در دست گرفتند که رئیس جمهور محترم را تهدید به مرگ مى‌کرد و اعتراف ضمنى به مطالب دیگرى داشت.

او همچنین با خطاب قرار دادن مسئولان حوزه و سپاه از آنها خواست تا علت وقوع و مسببان اصلی چنین غائله‌ای را در حوزه علمیه روشن سازند و در این باره به افکار عمومی توضیح دهند.

پس از انتشار بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز سخنان این مرجع تقلید را که صبح امروز دوشنبه 29 مرداد ماه در مشهد مقدس ایراد کرده بود را منتشر کرد.

این مرجع تقلید با اظهار تأسف از این موضوع گفت: «در وضع فعلی، کشور نیاز به تفکر و کمک برای حل مشکلات مردم دارد و این تجمع هم ظاهراً برای همین موضوع بود اما چطور می‌شود کسی بیاید سخن بگوید و حوزه علمیه و خدمات علماء و مراجع را زیر سوال ببرد. استکبارستیزی حوزه علمیه در طول تاریخ باعث بقای آن در مقابل ظلم‌ها بوده است‌. حال این گونه قضاوت‌ها درباره حوزه علیمه بی‌انصافی است. حوزه هیچ‌گاه سکولار نبود و نیست و نخواهد بود چرا باید کسی را به حوزه بیاورند که از حوزه بی‌اطلاع باشد.»

پس از واکنش مراجع تقلید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای با محکومیت شدید برخی شعارها و دست نوشته ها در تجمع اخیر طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم ، هرگونه دخالت این نهاد درفرایند برگزاری مراسم را تکذیب کرد.

حجت الاسلام عباس رفعتی نایینی سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه با انتشار مطلبی پیرامون حواشی تجمع اخیر در مدرسه فیضیه، در کانال رسمی خود، تصریح کرد: «تجمع اعتراضی هفته گذشته در مدرسه فیضیه، یک تجمع خودجوش توسط برخی طلاب و اساتید حوزه علمیه قم بوده است و مدیریت حوزه های علمیه نقشی در برپایی این گردهمایی نداشته است.»

اوضمن تاکید بر پیروی از خط و مشی رهبر معظم انقلاب گفت: «مدیریت حوزه های علمیه پیرو رهنمودهای معظم له و مراجع عظام عمل می‌کند.»

پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت الله الحرام

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی خطاب به حجاج بیت‌الله الحرام که روز دوشنبه توسط حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، در صحرای عرفات قرائت شد :تعیین یک میعادگاه دائمی برای انجام فریضه حج را نمادی برای وحدت مسلمانان و امت‌سازی اسلام دانستند و با اشاره به سیاست جنگ‌افروزانه آمریکا در میان مسلمانان تأکید کردند که باید با هوشیاری این سیاست شیطانی را خنثی کرد و حج و برائت از مشرکان، زمینه‌ساز این هوشیاری است.

ادعای عجیب بولتون در مورد دخالت ایران در انتخابات میان دوره‌‌ای کنگره آمریکا

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در اسرائیل در ادعایی جدید از آنچه امکان دخالت ایران در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا خوانده، ابراز نگرانی کرده است.

بولتون مدعی شده است که امکان دخالت ایران، چین، کره شمالی و روسیه در انتخابات میان دوره ای کنگره که پاییز امسال برگزار می شود، وجود دارد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه درباره ادعای جان بولتون، مشاور دونالد ترامپ، درباره دخالت ایران در انتخابات کنگره آمریکا گفت: «کافر همه را به کیش خود پندارد.»

ایالات متحده پیشتر در مواردی برخی از گروه‌های ایرانی را متهم به تلاش برای حمله سایبری با اهدافی در آمریکا کرده بود.

انتخابات میان دوره ای کنگره در حالی قرار است اواخر پاییز امسال برگزار شود.

ماجرای رفع محدویت های رئیس دولت اصلاحات

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران و قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی روز دوشنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا خبر از «رفع کامل محدودیت‌های رئیس دولت اصلاحات» داده بود.

او گفته بود: «سید محمد خاتمی دلسوز نظام است و به منافع ملی فکر می‌کند. اگر مسئله‌ای را بیان می‌کند قصد دارد، نکاتی را به مسئولان یادآروی کند. تا جایی که من شنیدم و اطلاع دارم با پیگیری‌های صورت‌گرفته رفع محدودیت‌های آقای خاتمی به نتیجه رسیده است.»

او همچنین در این گفت‌وگو اضافه می‌کند: «توسط یکی از نهادها هم در این زمینه مورد سوال قرار گرفتم که چرا تیتر روزنامه‌ام اسم (عکس) آقای خاتمی است که من به آن‌ها گفتم قاعدتا شما باید زودتر از رفع محدودیت‌ها اطلاع پیدا می‌کردید.»

در باره همین موضوع محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان، دربارهاعمال محدودیت رئیس دولت اصلاحات به پانا گفت: «اخیرا ما یزدی‌ها برنامه‌ای داشتیم که قرار بود آقای خاتمی در آن شرکت کند، ظاهرا همزمان با این برنامه، انجمن قلم نیز برنامه‌ای داشته است که آقای دعایی (مدیر مسئول روزنامه اطلاعات) قرار بوده در این برنامه از ایشان تقدیر و تشکر به عمل آورد. دوستان فکر کردند که قرار است آقای خاتمی به مراسم آقای دعایی بروند که در نتیجه از حضور رئیس دولت اصلاحات در این برنامه جلوگیری کردند در حالی که برنامه آقای خاتمی حضور در برنامه ما (یزدی‌ها) بوده است.»

او در پاسخ به این سوال که آیا این ممانعت به معنای برداشته نشدن محدودیت‌های رئیس دولت اصلاحات است، گفت: «حرف من همین است که گفتم حالا خودتان ببینید که محدودیت‌های آقای خاتمی برداشته شده است یا خیر.»

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه فرایند کاهش محدودیت‌ها را مثبت ارزیابی کرد و متذکر شد: «فرایند، فرایندی رو به جلو در جهت کاهش محدودیت‌هاست، اقداماتی نیز صورت گرفته که مشهود است ولی به نظر من در وضع فعلی کشور سرعت این اتفاقات باید به مراتب بیشتر از گذشته شود.»

پرواز نخستین جنگنده ایرانی با فرمان رئیس‌جمهوری

روز سه شنبه 30 مردادماه همزمان با آغاز مراسم سالروز صنعت دفاعی ، نخستین جنگنده ایرانی با نام «کوثر» با فرمان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به پرواز در آمد.

رئیس جمهوری در این مراسم با بیان اینکه تجربه 40 سال گذشته نشان داده که ایران اهل تجاوز به دیگران نیست، ادامه داد: «در سال‌های سپری شده از استقرار جمهوری اسلامی، اگر قصد تجاوز به کشور دیگر را داشتیم، فرصت‌های استثنایی مثل مقطع حمله صدام به کویت و محاصره بین‌المللی این کشور با توجه به ظلم و تجاوز 8 ساله رژیم بعثی به کشورمان و یا سوء استفاده از موقعیتی که در اثر فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بوجود آمد در اختیار ما بود، اما ایران در این مقاطع حساس ترجیح داد به مردم در کشورهای همسایه کمک کند که به عنوان مثال پذیرای تعداد زیادی از آوارگان عراقی و کویتی در حمله صدام به کویت بودیم، یا در زمان فروپاشی شوروی یکی از اولین کشورهایی بودیم که جمهوری‌های تازه استقلال یافته را به رسمیت شناخته و به دنبال کمک و تعامل با آنها بودیم.»

او با بیان اینکه ساختار دفاعی کشورمان، ساختاری مردمی است، خاطر نشان کرد: «بار بزرگ و اصلی نیروهای مسلح کشورمان، بر دوش بخش مردمی آن یعنی سربازان وظیفه است و از سوی دیگردر کشورمان نیرویی به اسم بسیج داریم که به عنوان یک قدرت بزرگ علاوه بر آنکه بخش مردمی نیروهای مسلح را تقویت می‌کند، مردم را نیز کاملاً با نیروهای مسلح کشور، متصل کرده است و هر جا نیروهای مسلح و مردم کشوری اینچنین پیوندهای مستحکم و گسترده داشته باشند، شکست‌ناپذیر خواهند بود.»

اگر فرماندهی نیروهای مسلح مردمی باشد قدرت مضاعف می‌شود

روحانی اضافه کرد: «اگر در کنار این ویژگی‌ها، فرماندهی نیروهای مسلح نیز مردمی باشد، یعنی منتخب و مورد اعتماد مردم باشد و علاوه بر این اسلام‌شناس، مدیر، مدبر و مورد اعتماد دینی مردم باشد، توانمندی و قدرت نیروهای مسلح مضاعف خواهد شد. در زمان جنگ وقتی امام راحل فرمانی صادر می‌کردند، با فرمان یک فرمانده نظامی معمولی فرق داشت چرا که مردم به این رهبر مردمی و دینی از عمق جان اعتماد داشته و به او عشق می‌ورزیدند و می‌دانستند که آنچه او می‌گوید برای تأمین مصالح عمومی کشور است و نه تأمین منافع فردی.»

رئیس‌جمهوری گفت: «این اعتقاد و ایمان بین فرمانده نیروهای مسلح با نیروهای مسلح و نیروهای مسلح با مردم و مردم با آن فرمانده، قدرت بزرگی ایجاد می‌کند. اساس قدرت ما قدرت نیروی انسانی است که روحیه، انگیزه و ایمان آن، فراتر از قدرت سلاح، ابزار و تجهیزات عمل می‌کند.»

روحانی افزود: «البته هیچگاه نیاز به تجهیزات قابل چشم‌پوشی نیست و همواره وظیفه داریم، ابزار و تجهیزات لازم برای توانمندی و به روز بودن نیروهای مسلح را فراهم کنیم و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور در این عرصه مسئولیت مهم و ویژه‌ای بر عهده دارد.»

فرمانده کل قوا فرمانده نیروی دریایی و معاون هماهنگ‌کننده سپاه را منصوب کردند

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا روز چهارشنبه و همزمان با عید سعید قربان در احکام جداگانه‌ای دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری را به سمت فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دریادار پاسدار علی فدوی را به عنوان معاون هماهنگ کننده سپاه منصوب کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار