سروش صحت: قصه زندگی‌تان را تعریف کنید

تهران (پانا) - سروش صحت دبیر هنری بیست و یکمین «جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی» از مردم برای روایت قصه‌های زندگی‌شان دعوت کرد..

کد مطلب: ۸۴۷۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سروش صحت: قصه زندگی‌تان را تعریف کنید

سروش صحت دبیر هنری بیست و یکمین «جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود از مردم خواست با روایت قصه زندگی خود در این جشنواره مشارکت کنند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند تجربه‌های قصه‌گویی خود را در سه بخش تخصصی (قصه‌گویی)، عمومی و علمی (مقاله‌نویسی) محک بزنند.

در این میان بخش تخصصی قصه‌گویی، از دو بخش اصلی ملی شامل «دختران و پسران (14 تا 18 سال)»، «زنان و مردان (18 سال به بالا)» و «مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها» و بخش بین‌الملل شامل «برگزیدگان 20 دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای»، «قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور» و «داوطلبان سایر کشورها» تشکیل شده است.

محور موضوعی این دوره از جشنواره «قصه زندگی من» (زندگی بهتر، غم و شادی) تعیین شده است.

بر همین اساس قصه‌گویان در حوزه تکنیکی می‌توانند به دو شیوه «قصه‌گویی سنتی» (کلاسیک) شامل قصه‌گویی به شیوه‌ی روایت‌گری بدون ابزار و «قصه‌گویی خلاق» با استفاده از ابزار، امکانات دیداری و شنیداری و قصه‌های خود را در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روایت کنند.

قصه‌های 90 ثانیه‌ای بخش جدیدی است که به بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزوده شده است تا علاقه‌مندان بتوانند قصه‌ی زندگی خود را تنها در 90 ثانیه‌ روایت کنند. ین قصه‌ها باید روایتی مستندگونه از غم‌ها، شادی‌ها و لحظات پندآموز زندگی قصه‌گویان باشد که در قالب فیلم 90 ثانیه‌ای در اختیار جشنواره قرار می‌گیرد.

عنوان و محور اصلی جشنواره در همه بخش‌ها و بخش عمومی (قصه 90 ثانیه‌ای) «قصه زندگی من (زندگی بهتر، غم و شادی)» است.

پیام صحت را در اینجا ببینید:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار