افتتاحیه مرحله کشوری جشنواره جابربن حیان در تبریز

193 پروژه دانش‌آموزی راه یافته به هفتمین جشنواره جابربن حیان پروژه‌های دوره ابتدایی است

تبریز (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه در هفتمین جشنواره کشوری جابر بن حیان 193 پروژه دانش‌آموزی به نمایش گذاشته شده است، ادامه داد: از این تعداد 127 پروژه در موضوع ساخت و طراحی، 66 پروژه در حوزه آزمایش است.

کد مطلب: ۸۴۷۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
193 پروژه دانش‌آموزی راه یافته به هفتمین جشنواره جابربن حیان پروژه‌های دوره ابتدایی است

جعفر پاشایی صبح امروز در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره کشوری پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی با تاکید بر اینکه برگزاری این رویداد علمی دانش آموزی همزمان با رویداد تبریز 2018 در شهر اولین ها را ارج می نهیم، اظهار کرد: در طول این رویداد بزرگ، شهر تبریز میزبان بسیاری از گروه ها و گردشگران داخلی و خارجی و برگزاری جشنواره ها و برنامه های مختلف ملی است.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد آذربایجان مبنی بر اینکه آذربایجان سر ایران است، افزود: این شهر دیار علامه ها، شاعران و دانشمندان بزرگی است که همگی در دنیا درخشیدند تا ایران بماند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان همچنین به درخشش جوانان ایرانی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اشاره و اضافه کرد: امروز شاهد حضور دانشمندان کوچک سراسر کشور در تبریز قهرمان هستیم تا فردای ایران اسلامی را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه در هفتمین جشنواره کشوری جابر بن حیان 193 پروژه دانش آموزی به نمایش گذاشته شده است، ادامه داد: از این تعداد 127 پروژه در موضوع ساخت و طراحی، 66 پروژه در حوزه آزمایش می باشند که 98 پروژه مربوط به دانش آموزان دختر و 95 پروژه مربوط به دانش آموزان پسر است که 65 نفر از سرپرستان و مربیان عزیز از سراسر کشور این دانش آموزان را همراهی می کنند.

پاشایی در ادامه در تشریح اهداف برگزاری جشنواره جابر بن حیان گفت: فهم درک دانش های پایه و علوم کاربردی، ایجاد خلاقیت و نوآوری، برنامه ریزی و اجرای آگاهانه فعالیت های علمی و پژوهشی برای دستیابی جامعه به آینده مطلوب و برقراری ارتباط سازنده با طبیعت از جمله اهدافی است که معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای این جشنواره تعقیب می کند.

وی تصریح کرد: آذربایجان ‌شرقی در این جشنواره سه موضوع را همزمان تعقیب می کند و آن آشنایی و حمایت دانش آموزان از طبیعت سالم، ابتکار و خلاقیت و فردای روشن برای جامعه می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان از برگزار کنندگان هفتمین جشنواره کشوری جابر بن حیان خواست تا پایان این رویداد علمی دانش آموزی تمام تلاش خود را در راستای آرامش، نشاط و ایمنی و سلامت شرکت کنندگان و دانش آموزان به کار بندند تا همگی با خاطراتی خوش شهر اولین ها را ترک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار