فرمانده انتظامی گنبدکاووس

افزایش 145 درصدی کشفیات مواد مخدر در گنبدکاووس

گرگان (پانا) - فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس از افزایش 145 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۷۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 145 درصدی کشفیات مواد مخدر در گنبدکاووس

محمود علیفر با تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر (ع) و تبریک پیشاپیش هفته دولت با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع اعزام زائران سفر معنوی حج تمتع و برگزاری جلسات توجیهی برای این عزیزان در حوزه اجتماعی و امنیتی یکی از مهم‌ترین اقدامات ماست، اظهار کرد: تا کنون 9 کاروان از گنبدکاووس به کشور عربستان برای انجام اعمال حج اعزام شده‌اند که برای تمامی این کاروان‌ها جلسات توجیهی برگزار شده و هشدارها و اطلاعات لازم در حوزه حساسیت‌های ویژه این کشور به مواد مخدر و مسائل اجتماعی دیگر به زائران عزیز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در یک ماهه گذشته میزان کشفیات انواع مواد مخدر در شهرستان گنبدکاووس نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته بالغ بر 354 درصد رشد داشته است، افزود: این آمار مردادماه سال جاری 52 کیلو و 265 گرم است که در مرداد سال 1396 این میزان 11 کیلو و 504 گرم بوده است.

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس از دستگیری 120 نفر در مرداماه سال جاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: این آمار در مردادماه سال گذشته نیز به همین میزان یعنی 120 نفر بوده است.

علیفر تعداد دستگیری خرده فروشان مواد مخدر را در مردادماه سال جاری 60 نفر عنوان کرد و گفت: در مردادماه سال گذشته این آمار در حدود 84 نفر بوده و این درحالی است که دستگیری معتادان متجاهر در مرداد سال قبل 36 نفر و در مردادماه سال جاری 60 نفر بوده است.

وی در بیان آمار کشفیات انواع مواد مخدر در پنج ماهه گذشته یعنی از ابتدای سال جاری تا به امروز نیز خاطرنشان کرد: در مجموع در پنج ماه ابتدایی سال جاری بالغ بر 150 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان گنبدکاووس کشف شده است که نسبت به آمار سال گذشته بعنی 61 کیلوگرم مواد کشف شده، با رشدی معادل 146 درصد مواجه شده است.

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بالغ بر 772 نفر در حوزه مواد مخدر دستگیر شده‌اند، اضافه کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته 710 نفر بوده است که با 9 درصد رشد روبه‌رو شده است.

علیفر با تاکید بر رشد 11 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در 5 ماهه نخست سال جاری در گنبدکاووس خبر داد و گفت: در سال جاری 458 نفر و در سال گذشته 413 نفر به عنوان خرده فروش در سطح شهرستان دستگیر شده‌اند.

وی از دستگیری 314 نفر از معتادان متجاهر گنبدکاووس در پنج ماهه گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته و در همین مدت زمان تعداد دستگیری‌ها در این حوزه 297 بوده که در سال جاری 6 درصد رشد داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار