سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد:

اعلام آمادگی سازمان پژوهش برای نقد آثارش از سوی صاحب‌نظران

تهران (پانا) - سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آمادگی کامل این سازمان برای نقد و به چالش کشیدن آثارش را اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۴۴۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی سازمان پژوهش برای نقد آثارش از سوی صاحب‌نظران

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حیدر تورانی در دومین نشست هم‌اندیشی معاونان وزیر که با حضور دبیرکل شورای عالی و به میزبانی سازمان پژوهش برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به حاضران و تشکر به دلیل استقبال آنان از چنین نشست‌هایی، گفت: «اگر ادعا می‌شود سازمان پژوهش پیشرو و مغز متفکر آموزش و پرورش است که سایر بخش‌ها از تولیدهای آن استفاده می‌کنند، پس باید این ویژگی در میدان عمل خود را نشان دهد و این میسر نمی‌شود مگر آن که همه بخش‌های وزارتخانه که با آثار سازمان پژوهش مرتبط هستند، هم در تولید و هم در اجرا با سازمان مشارکت و همکاری و نظارت مستمر داشته باشند.»

تورانی افزود: «سازمان در رویکرد جدید هم درِ باز دارد و هم روی باز. سازمان آغوش گرم خود را به روی همه صاحب‌نظران و دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت باز کرده است. البته به بخش‌های مختلف اعلام شده در جلسات مختلف خود را ارائه کنند، از نقد یکدیگر نهراسند. زیرا نقد سازنده موجب بهبود و اصلاح نواقص می‌شود و می‌تواند سازمان را به جایگاهی که شایسته آن است برساند.»

او ضمن تشکر از حضور معاونان وزیر در این نشست هم اندیشی، افزود: «برای تحقق این هدف درگاه‌های مختلفی وجود دارد، از جمله شورای هماهنگی علمی که با حضور عظیم محبی تحرک بیشتری یافته است. دفاتر تالیف کتب درسی برای کل کشور تولید محتوا می‌کند و بخش‌های مختلف وزارت از این تولیدات استفاده می‌کنند. لذا بهتر است از همان ابتدا معاونت‌ها در تولید محتوا مشارکتی فعال داشته باشند و اینگونه نباشد که محتوایی تدوین شود که مورد قبول مصرف کنندگان آن نباشد.»

تورانی با اعلام آمادگی کامل سازمان درباره نقد و به چالش کشیدن آثار سازمان، اضافه کرد: «من در بدو ورود ۳ استراتژی مهم ماندگاری، انطباق بسته آموزشی با سند تحول و پایدارسازی کتاب درسی را مطرح کردم که که این ۳ استراتژی با ۳ راهبرد مرزگستری، چابک‌سازی و سیاست چندتالیفی محقق می‌شود. ما بر این باوریم، حال که با تمام شدن تالیف کتاب‌های پایه دوازدهم، تولید محتوای کتب‌های درسی به پایان رسیده است، فرصتی مغتنم پدید آید تا با نقد و بررسی محتوای کتاب‌ها ضعف‌های احتمالی را کشف، شناسایی و اصلاح کنیم که این خود گامی اساسی در مسیر ماندگاری و پایدارسازی کتب درسی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار