گرامیداشت هفته جهانی « تغذیه با شیر مادر» در نیشابور

نیشابور ( پانا )- مدیر گروه سلامت، خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور از برگزاری مراسم گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در مرکز خدمات جامع سلامت محیط آباد خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۳۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

میترا رضااف با بیان شعار امسال هفته شیر مادر با عنوان « تغذیه با شیر مادر: زیر بنای زندگی سالم»، گفت: شیر مادر عامل اصلی پیشگیری از انواع سوء تغذیه در نوزادان است. امنیت غذایی شیرخواران و کودکان خردسال مستلزم تغذیه با شیر مادر است.

وی ادامه داد: حمایت از مادران شیرده در هر مکان و هر زمان، افزایش آگاهی مادران در مورد فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر، امنیت غذایی تغذیه با شیر مادر به عنوان زیربنای زندگی سالم، مشارکت افراد و سازمان برای ترفیع تغذیه با شیر مادر را از اولویت های پیش بینی شده برای هفته جهانی تغذیه با شیر مادر سال۲۰۱۸ میلادی برشمرد.

مدیر گروه سلامت، خانواده، جمعیت و مدارس حفظ، ترویج و حمایت از امنیت غذایی کودکان را امری حیاتی برای یک جهان پایدار خواند و افزود: در مراسمی که به همت مسئول، مدیراجرایی مرکز خدمات جامع سلامت محیط آباد، بهورزان خانه های بهداشت تحت پوشش این مرکز، کارشناسان گروه سلامت خانواده و بهبود تغذیه، مادران شیرده و داوطلبین سلامت برگزار شد، مطالب آموزشی مورد نیاز مادران، اهمیت تغذیه با شیر مادر و تداوم شیردهی تا 2 سالگی آموزش داده شد.

گفتنی است برگزاری مسابقه نقاشی و اهداء جایزه به 1 نفر از مادران شیرده موفق در منطقه تحت پوشش و پذیرایی از مدعوین از بخش های دیگر این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار