حضور 110 مشاور متخصص درپایگاه های انتخاب رشته کنکور شهرتهران

تهران (پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:

کد مطلب: ۸۴۳۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
حضور 110 مشاور متخصص درپایگاه های انتخاب رشته کنکور شهرتهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، بابلی با اشاره به فعالیت 59 پایگاه مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در مناطق 19گانه پایتخت گفت: این پایگاه ها از 11مردادماه فعالیت خود را آغاز کرده و به داوطلبان مشاوره می دهند.

عزیزالله بابلی بهمئی با اشاره به اینکه بنابر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی اقدامی فرایندی است، اظهار داشت: ممکن است داوطلبانی در پایه نهم و در جریان هدایت تحصیلی انتخاب رشته خوبی انجام نداده باشند که پایگاه های انتخاب رشته کنکور بهترین مکان و آخرین فرصت برای اصلاح این فرایند محسوب می شود.

وی با اشاره به شعار پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری مبنی بر «ما مشاوره می دهیم تا شما متناسب با استعداد، تیپ شخصیتی خود، آگاهانه انتخاب رشته کنید» تاکید کرد: مشاوران در این پایگاه ها، انتخاب رشته نمی کنند بلکه به داوطلبان مشاوره می دهند تا آنان متناسب با استعداد و تیپ شخصیتی خود و با دانش فراوان تصمیم گرفته و آگاهانه انتخاب رشته کنند.

بابلی گفت: اطلاعات و نشانی پایگاه های انتخاب رشته کنکور به تفکیک در سایت آموزش و پرورش تهران به نشانی http://tehranedu.ir درج شده و با توجه به استقبال متقاضیان و درخواست مناطق، این تعداد به 70 پایگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری، 110 مشاور آموزش دیده و متخصص از بیش از 800 مشاور شهر تهران با مدارک کارشناسی ارشد، دکترا یا دانشجوی دکترا به داوطلبان مشاوره می دهند و آمادگی داریم در صورت نیاز تعداد مشاوران را در پایگاه ها افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هزینه های پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری دولتی است، اظهار داشت: این پایگاه ها با هزینه مصوب کمیته هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به متقاضیان خدمت رسانی می کنند.

بابلی گفت: در پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری تخفیف هایی برای فرهنگیان، خانواده های شهدا و افرادی که توان مالی ندارند، در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پروش نگاه درآمدی به پایگاه های انتخاب رشته کنکور ندارد، خاطرنشان کرد: هدف ما در این پایگاه ها، آموزش، کمک و مشاوره به داوطلبان برای شناخت و آگاهی از رشته های مختلف تحصیلی است تا آنان براساس توسعه متوازن و متناسب با علاقه، استعداد و تیپ شخصیتی خود انتخاب رشته کرده و به دانشگاه راه یابند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه دلسوزترین افراد و بهترین مشاوران برای فرزندان، والدین هستند، گفت: ما به خانواده ها توصیه می کنیم که برای انتخاب رشته به مراکز دولتی اعتماد کنند، ما در این مراکز ضمن معرفی رشته ها به خانواده ها و داوطلبان، آموزش های لازم برای انتخاب رشته را می دهیم تا داوطلبان عاقلانه و متناسب با استعداد و توانایی خود انتخاب رشته کنند.

وی گفت: وقتی داوطلب رشته خود را براساس علاقه انتخاب کند، شوق یادگیری در او ایجاد خواهد شد و چیزی مانع یادگیری نخواهد شد اما اگر رشته ای را بدون علاقه انتخاب کند، در آن رشته امکان موفقیت بسیار کمی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار