فرماندار همدان: 55 میلیارد تومان اعتبارات شهرستان همدان تصویب شد

همدان (پانا) - فرماندار همدان با بیان اینکه اعتبارات استانی امسال 10.5 میلیارد تومان است، گفت: در بخش نفت و گاز 50 درصد نسبت به سال گذشته اعتبار دریافت کردیم که براساس شاخص‌هایی که در مجلس تصویب شد، میزان جمعیت و اعتبارات متوازن که 40 میلیارد تومان است؛ مجموع اعتبارات کل شهرستان در این سه شاخه حدود 55 میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۸۴۲۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار همدان: 55 میلیارد تومان اعتبارات شهرستان همدان تصویب شد

علی تعالی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای دولت فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته خبرنگار، با اشاره به جذب حدود 12 میلیارد تومان با کمک نمایندگان مجلس در بخش راه و آب گفت: در حوزه حمل و نقل 3 میلیارد تومان، راه و شهرسازی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، در بخش صنعت و معدن یک میلیارد و 500 میلیون تومان، در بخش کشاورزی و منابع طبیعی 2 میلیارد تومان، در بخش منابع آب یک میلیارد، در بخش بنیاد مسکن 2 میلیارد تومان، در حوزه‌های علمیه و اوقاف 3 میلیارد تومان، ورزش و جوانان 4 میلیارد و 500 میلیون تومان، در میراث فرهنگی 2 میلیارد و 700 میلیون تومان، در خدمات شهری 6 میلیارد تومان، در آب و فاضلاب روستائی 2 میلیارد تومان، در بهداشت و درمان 2 میلیارد تومان، در فرهنگ و هنر 3 میلیارد تومان و در بخش آموزش و پرورش 8 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص گرانی‌های اخیر با بیان اینکه یکی از تاکیدات استاندار این است که فروشندگان حتما قیمت‌گذاری روی اجناس داشته باشند، ابراز داشت: ستاد تنظیم بازار نیز بر این امر نظارت می‌کند و تعزیرات حکومتی به صورت جدی پیگیر است.
فرماندار همدان با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: قیمت گوشت قرمز تا حدودی بالا رفته که با تلاش ‌های استاندار سهمیه گوشت شهرستان در هفته 20 تن اختصاص یافته که در مقرر شده در فروشگاه‌های افق کوروش و شهروند توزیع شود.
وی در مورد افزایش قیمت نان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نان یک تصمیم سراسری است و این گرانی چیزی نیست که خودخواسته باشد و دولت مدیریت می‌کند که تثبیت قیمت‌ها را داشته باشیم.
تعالی در خصوص پروژه زیرگذر سرخ آباد و مشکل تردد در این محور افزود: زیرگذر سرخ آباد به دلیل اینکه مردم در تردد مشکل داشتند از سمت غرب ورودی‌ها ساماندهی شده و با کمک شهردار و نمایندگان مجلس و برای ارتباط روستاهای این محور نیاز به دوربرگردان و یا زیرگذر بود که این کار در حال انجام است.
وی همچنین در خصوص مشکل کمبود آب در شهرستان گفت: حدود 10 الی 12 روستا در شهرستان با مشکل کمبود آب مواجه بودند که وضعیت آبرسانی آنها را به نتیجه رساندیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
فرماندار شهرستان همدان در خصوص اشتغال جوانان جویای کار بیان داشت: اشتغال در سطح کلانش در مرکز استان به آن پرداخته می‌شود و در شهرستان اشتغال‌های کوچک را متمرکز کردیم و کسب و کارهای کوچک بهترین نمونه آن است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث گردشگری وضعیت خوبی در افزایش هتل‌ها داریم و در پذیرش مسافر همیشه کمبود داشتیم که با افتتاح این هتل‌ها از جمله هتل سفیر و امیران 2 و هتل کتیبه که در حال احداث است مشکل کمبود هتل‌های ما در شهرستان جبران شده است.

/کیمیا کلهری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار