استاندار آذربایجان شرقی: فیلم و سریال ابزاری قدرتمند برای انتقال مفاهیم هستند

پخش سریال ۱۳ قسمتی جلال از شبکه ملی

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تأثیرگذاری هنر فیلم و سریال در انتقال مفاهیم، گفت: سینما ابزار قدرتمندی برای مدیریت مسائل اجتماعی است و از هر فعالیتی که در این راستا انجام شود استقبال و حمایت می‌کنیم.

کد مطلب: ۸۴۲۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: فیلم و سریال ابزاری قدرتمند برای انتقال مفاهیم هستند

مجید خدابخش در دیدار با مدیران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، با اشاره ظرفیت‌های بسیار بالای هنر سینما و فیلم، افزود: این هنر هم اکنون به حمایت‌های دولت نیازمند است، اما باید در آینده شرایطی فراهم شود که این هنر با جذب خیل عظیم جوانان علاقه‌مند، به یک فعالیت اقتصادی تبدیل شود.

او با بیان این که هم اکنون در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم گفت: در همین شرایط هم نباید از حوزه فرهنگ و هنر غفلت کرد بلکه باید بهتر و بیشتر به امور فرهنگی و مدیریت آن پرداخت.
استاندار بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی آن هم تأکید کرد و گفت: باید شرایط قبل از انقلاب و عوامل شکل‌گیری انقلاب را با ابزار موثر هنر به نسل جوان تبیین کرد.
خدابخش در ادامه نقش تبریز را در مقاطع تاریخی کشور خاطرنشان کرد و افزود: تبریز علاوه بر آثار تاریخی متعدد، رویداد‌ها و چهره‌های تاثیرگذاری هم دارد که برای این شهر و ایران مایه افتخار است.
او با اشاره به اینکه عنوان شهر اولین‌ها برای تبریز یک عنوان فرهنگی است، افزود: امسال تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی انتخاب شده و به همین علت از هر فعالیتی به منظور معرفی تبریز و آذربایجان، با طیب خاطر حمایت می‌شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم با اشاره به ویژه‌برنامه‌های شبکه استانی سهند به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: یکی از کار‌های فاخری که در این خصوص تولید می‌شود سریال ۱۳ قسمتی "جلال" به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی حسن نجفی است که دهه فجر امسال از شبکه ملی پخش خواهد شد.

سیدمحسن لطیفی با بیان اینکه این سریال در مرحله پیش‌تولید است و فیلم‌برداری آن به زودی کلید زده می‌شود، افزود: این برای نخستین بار است که شبکه استانی سهند، کار متمرکزی را برای پخش از شبکه ملی تولید می‌کند.
در این دیدار تهیه‌کننده و کارگردان سریال "جلال" هم با ارائه گزارشی از مراحل تولید این سریال، حمایت‌های استاندار آذربایجان شرقی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان را خواستار شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار