15 اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی همدان اضافه می شود

همدان (پانا) - سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان از ورود 15 اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی همدان طی چند ماه آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۱۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
15 اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی همدان اضافه می شود

سید محمد پوروخشوری با اشاره به خرید 15 اتوبوس جدید در همدان، اظهار کرد:‌ قراردادی با اتحادیه اتوبوسرانی کشور و یک شرکت خودروساز در راستای استفاده از تسهیلات یارانه‌ای منعقد کردیم که در میانه راه با مشکلاتی مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه بعداً شرکت خودروساز اعلام کرد که به دلیل نوسانات ارزی توانایی تولید اتوبوس‌ها را ندارد، گفت: در شورای شهر تصمیم گرفته شد تا تغییراتی در قراردادها لحاظ شود که امیدواریم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان تأکید کرد: امیدواریم طبق تصمیم‌گیری‌ها در چند ماه آینده از ظرفیت تعدادی اتوبوس‌ در شهر همدان استفاده کنیم.

پوروخشوری با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دنبال تأمین منابع مالی و ارائه خدمات خوب است اما ساختار اتوبوس‌ها تا حدودی فرسوده شده است، افزود: تعدادی از اتوبوس‌ها قابلیت نصب کولر را ندارند و نیاز به تعویض خودرو است که برای خرید یک اتوبوس 800 میلیون تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه اگر کمک دولتی نباشد برای بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست که اتوبوس‌ها را نوسازی کند، گفت: با اجرای طرح واگذاری خدمات به بخش خصوصی تمایل برای نوسازی اتوبوس‌ها ایجاد خواهد شد.

پوروخشوری با اشاره به اینکه در اصل 44 قانون اساسی هر کاری که مردم توانایی انجام دارند باید واگذار شود، افزود: از سال 88 حوزه حمل و نقل به بخش خصوصی واگذار شده و در حال واگذاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار