بیانیه اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر قرائت شد

بستر فعالیت‌های دینی و مذهبی توسعه یابد

تهران (پانا) - مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دا‌نش‌آموزان سراسر کشور در بخش دختران برگزار و بیانیه پایانی این مراسم قرائت شد.

کد مطلب: ۸۴۱۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بستر فعالیت‌های دینی و مذهبی توسعه یابد

مراسم اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دا‌نش‌آموزان سراسر کشور در بخش دختران امروز با قرائت بیانیه پایانی هیات داوران در اردوگاه شهید باهنر به کار خود پایان داد.

در این بیانیه که با آیه 170 سوره اعراب آغاز می‌شود آمده: «از حرکت‌های بسیار امیدبخش و سازنده که برکات معرفتی و تربیتی آن، جامعه را به سوی درجات رفیع معنوی و ارزش‌های والای انسانی سیر می‌دهد، گرایش مردم، به ویژه نوجوانان و جوانان به آشنایی با قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) و اقامه نماز است، خدا را شاکریم که به همت دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشورمان، روز به روز این حرکت، در مدارس سراسر کشور در حال گسترش و ارتقای کمی و کیفی است؛ شاهد این ادعا، همین بس که همه ساله کیفیت مسابقات قرآن، عترت و نماز و میزان آمادگی شرکت‌کنندگان، بیش از گذشته محسوس است.

بدون تردید برگزاری اینگونه مسابقات در این سطح و با حضور بیش از 700 شرکت‌کننده در رشته‌ها و پایه‌های مختلف و همزمان در سالن‌های متفاوت، آن هم با نظم مثال‌زدنی و در بالاترین سطح، کار آسانی نیست؛ هیات داوران این موفقیت بزرگ را که نشان از اخلاص و پشتکار صادقانه عوامل اجرایی است تبریک می‌گوید، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق، نظم حاکم بر سالن‌های برگزاری، و اجرای به موقع و بی‌عیب ونقص این دوره از مسابقات را ستوده و به همه دست‌اندرکاران این رخداد عظیم، دست مریزاد می‌گویند.

و اینک ضمن تقدیر و تشکر از حضور متواضعانه و خاضعانه دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور و ارج نهادن به تلاش‌های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و اداره کل قرآن، عترت و نماز؛ از زحمات خالصانه و صادقانه پرسنل خدوم اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران که یک فرآیند تربیتی اثرگذار و آموزشی را بسیار عالی و بینظیر مدیریت کردند، تقدیر و تشکر می‌کند.»

این بیانیه برگزاری این مسابقات را متکی بر کار تیمی و 36 سال تجربه مربیان، کارشناسان، مدیران و صاحب‌نظران قرآنی در سطح کشور و نقطه عطفی بر رویدادهای قرآنی کشور و فراهم‌کننده زمینه رشد و بالندگی دانش‌آموزان دانسته است. در ادامه بیانیه آمده است:

«این فرصت رامغتنم شمرده موارد زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

1- وزارت آموزش و پرورش زمینه ورود دانش‌آموزان رتبه‌های برتر قرآن، عترت و نماز به دانشگاه فرهنگیان را در سال‌های آتی فراهم کند.

2- استفاده از اساتید راهنما در کنار برگزاری این مسابقات می‌تواند آموزش را به رقابت اولویت بخشد.

3- انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش علاوه بر بهره‌برداری از این فرصت تربیتی در جذب و پرورش استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان، بستر توسعه فعالیت‌های دینی و مذهبی را با محوریت این مسابقات وسعت بخشد.

4- با توجه به ارتقای سطح مسابقات حفظ نسبت به چند سال گذشته دو پیشنهاد مشخص، تقدیم می شود:

الف: به منظور تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تربیت ۱۰میلیون حافظ، ایجاد انگیزه‌های مادی و معنوی می‌تواند به این فرآیند تربیتی شتاب بخشد.

ب: برای انتخاب نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی دانش آموزان جهان اسلام در رشته حفظ کل قرآن کریم، دانش‌آموزان بیشتری برای دوره آموزشی و رقابت مجدد دعوت شوند.

در پایان ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از مسابقات، به خصوص اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و آرزوی سلامتی و طول عمرِ بزرگ پرچم‌دار قرآن جهان اسلام حضرت آیت‌الله خامنه ای(مدظله العالی) و دعا برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) ،از درگاه خداوند متعال برای همگان توفیق روز افزون مسئلت کرده و نتایج را جهت اعلام در اختیار مجری عزیز برنامه قرار می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار