30 درصد سوابق تحصیلی امتحانات نهایی پایه دوازدهم در کنکور سال آینده موثر است/ کتاب درسی، مهم ترین منابع کنکور

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با اعلام اینکه دانش آموزان پایه دوزادهم 24 ساعت کلاس حضوری دارند افزود: پایه دوزادهم 36 ساعت باید بگذراند که برای جبران آن کلاس های غیر حضوری ویژه برخی دروس عمومی دانش آموزان پایه دوازدهم در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۸۴۱۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
30 درصد سوابق تحصیلی امتحانات نهایی پایه دوازدهم در کنکور سال آینده موثر است/ کتاب درسی، مهم ترین منابع کنکور

فرهاد اسماعیلی در گفت و گو با پانا مهم ترین چالش پیش روی پایه دوازدهم را کمبود نیروی انسانی دانست، و اظهار داشت: زمانی که با پایه گذاری سیستم جدید تحصیلی پایه ششم وارد مقاطع تحصیلی شد، چنین چالشی قابل پیش بینی بود، که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با همکاری دانشگاه فرهنگیان نیروی بسیاری وارد آموزش و پرورش شده است، اما همچنان با کمبود نیرو روبه رو هستیم و وزارت خانه از اوایل سال 96 ،با ارائه راهکار هایی، بهترین راه برای حل مشکل کمبود نیرو را اضافه تدریس معلمین دانسته و ما سعی کردیم، تا بهترین معلمین را در پایه دوازدهم قرار دهیم و با اضافه تدریس آن ها، کمبود های پایه دوازدهم را تا حدودی مرتفع کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه واحد های درسی پایه دوازدهم به صورت 36 ساعته طراحی شده است، عنوان کرد: با تصمیمات گرفته شده در جلسات مختلف، برای دانش آموزان واحد های درسی غیر حضوری در نظر گرفته شد، که ساعت درسی حضوری آن ها را به 24 ساعت کاهش می دهد و مابقی ساعات را به صورت غیر حضوری می گذرانند.

وی درس های عمومی که بین رشته های مختلف مشترک است و بخشی از آن نیز می تواند به صورت غیر حضوری تدریس شود، را از جمله واحد های درسی غیر حضوری دانست.

این مقام آموزشی در خصوص کنکور سال آینده دانش آموزان، اظهار داشت: در کنکور سال آینده، 30 درصد سوابق تحصیلی امتحانات نهایی پایه دورادهم در کنکور لحاظ خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس در این باره خاطر نشان کرد: کلاس کنکور در مدارس یک کلاس اختیاری و خارج از برنامه درسی است.

اسماعیلی ادامه داد: کلاس های کنکور در دو قالب در حال فعالیت هستند، که یکی زیر نظر آموزش و پرورش و در مدارس فعالیت می کنند و دیگری برخی موسسات هستند که با مجوز از وزارت علوم به تاسیس آموزشگاه های کنکور پرداخته اند.

وی در خصوص مبالغی که بیش از هزینه ثبت نام کلاس های کنکور دریافت می شود، بیان داشت: در صورتی که مبلغی بیش از اندازه اخذ شود، می توانند به اداره ارزیابی عملکرد همان اداره مراجعه کنند تا بررسی های لازم انجام می شود، البته برخی از آموزشگاه های کنکور خدمات بیشتری به جز آموزش ارائه می دهند که مستلزم هزینه بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین منبع برای کنکور کتاب درسی دانش آموزان است، خاطر نشان کرد: طی هفته های آتی جلساتی برای اولیا دانش آموزان کلاس دوازدهم برگزار خواهد شد که با محتوای آماده شده و مصاحبه با افراد موفق کنکور ده سال اخیر شیراز با عملکرد و الگوی آن ها آشنا می شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: با توجه به این که گرفتن کلاس کنکور برای تمام دروس دانش آموزان، تنها وقت آن ها را تلف می کند، دانش آموزان سعی کنند تنها برای دروس ترمیمی این کار را انجام دهند.

اسماعیلی در پایان گفت: افراد برتر کنکور دارای هوشی برابر با بقیه هستند و تفاوتشان با دیگران این است که کمترین کلاس های کنکور و کتب کمک درسی کنکور را استفاده کرده اند، و تنها بر کتاب های درسی خود تاکید داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار