مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

یک سازمان بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نیست

گرگان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در جلسه توجیهی شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد گفت: یک سازمان بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نیست.

کد مطلب: ۸۴۱۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
یک سازمان بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نیست

احسان گوهری راد، مدیر کل آموزش و پروش استان گلستان، در دفتر خود اظهار داشت: ارزیابی عملکرد فرآیندی است که عملکرد فرد یا گروه در رابطه با اجرای وظایف محوله را تعریف می‌کند بنابراین ارزیابی عملکرد در بعد نحوه استفاده از منابع و امکانات در قالب شاخص‌های کارآیی بیان می‌شود.

وی ادامه داد: در عصر کنونی تحولات شگرف دانش مدیریت وجود نظام ارزیابی را اجتناب‌ناپذیر کرده است؛ به گونه‌ای که فقدان نظام ارزیابی در ابعاد مختلف یک سازمان، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع و امکانات، کارکنان، اهداف و استراتژی‌ها را به عنوان یکی از علائم بیماری‌های آن سازمان قلمداد می کنند.

گوهری راد افزود: بهبود مستمر عملکرد سازمان‌ها، نیروی عظیم هم افزاییایجاد می‌کند که این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد، توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالش‌های پیش روی سازمان و کسب بازخورد و اطلاع از میزان اجرای سیاست‌های تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد بنابراین تمامی موارد یادشده بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امکان‌پذیر نیست.

مدیر کل آموزش و پروش استان گلستان بیان داشت: هرچه را که نتوانیم اندازه ‌گیری کنیم نمی‌توانیم کنترل کنیم و هرچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان ‌پذیر نخواهد بود. وی اذعان کرد: موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملکرد و بهبود آن مستلزم اندازه ‌گیری است و از این رو یک سازمان بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نیست.

این مقام مسئول اضافه کرد: صاحب‌ نظران و محققان معتقدند که ارزیابی عملکرد، موضوعی اصلی در تمامی تجزیه و تحلیل‌های سازمانی است و تصور سازمانی که دارای ارزیابی و اندازه‌گیری عملکرد نباشد، مشکل است. گوهری راد ادامه داد: با اعتقاد به اینکه ارزیابی از دستگاه و فعالیت های آن یک ضرورت است باید در مستند سازی فعالیت ها همت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد: از سال آینده بودجه دستگاه ها استانی خواهد شد و این امر نیز بسیار اهمیت دارد زیرا اختصاص اعتبار به دستگاه ها بر اساس گزارش عملکرد و امتیاز آنها در شاخص های عمومی و اختصاصی خواهد بود و از این به بعد نیز ضرورت دارد تا کلیه حوزه ها تلاش بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار