مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

تخصیص 29 درصدی اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها

تهران (پانا) - مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه از تخصیص 29 درصدی اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها خبر داد و آن را در مقایسه با تخصیص برخی بخش‌ها تخصیص خوبی دانست.

کد مطلب: ۸۴۰۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص 29 درصدی اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها

سعید طاهری در برنامه پرسشگر شبکه آموزش به نگاه دولت و سازمان برنامه به مبحث مهم مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: «سرمایه‌گذاری روی دانش و نیروی انسانی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها تلقی می‌کنیم، بخصوص که آثار برون‌زایی آن در صنعت بسیار نمود دارد و کانون توجه است.»

او افزود: «اخیرا دولت همه توجهش را روی صنعت و در کنار آن سایر بخش‌های اقتصادی گذاشته است.»

مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه افزود: «نکته مهم این است که عوامل متعددی روی رشد مهارت و سرمایه انسانی اثر دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کارایی سرمایه‌گذاری است. رشد و انباشت سرمایه و خلق دانش تابع فرصتی است که مردم آن جامعه به کسب دانش و مهارت اختصاص می‌دهند. در واقع کارایی این فرصت و صرف زمان بسیار مهم است.»

طاهری ادامه داد: «باید دید جهت‌گیری و نگاه مردم و مسئولان ما به دوره فنی‌وحرفه‌ای مهم است و آیا به آن اهمیت می‌دهند یا خیر؟»

او درباره زمان تخصیص اعتبار بودجه تجهیز هنرستان‌ها گفت: «ردیف‌ها و اعتبارات مشخص است و تخصیص بر مبنای درآمدهای وصولی در سقف اعتبارات تامین شده صورت می‌گیرد. در واقع برنامه عملیاتی و کارایی دستگاه‌ها بررسی و طبق آن تخصیص صورت می‌گیرد.»

او افزود: «در سال 1396 تخصیص ما میانگین 30درصد در همه ردیف‌ها بود و برای آموزش و پرورش 110 درصد بود. اعتبارات مربوط به فنی و حرفه‌ای نیز صرفا اعتبارات دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیست، بلکه چند دستگاه اجرایی متولی مهارت آموزی‌اند و یک بخش مربوط به آموزش و پرورش است. سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی کاربردی، موسسه آب و برق وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و... از این جمله‌اند.»

مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: «تخصیص اعتبارات مربوط تا 90 درصد محقق شده اما در قسمتی که مربوط به آموزش و پرورش است تا کنون نزدیک29 درصد تخصیص داشته‌ایم که در مقایسه با تخصیص برخی بخش‌ها تخصیص خوبی است.»

او گفت: «این بندها مربوط به ردیف حقوق و مزایا نیست و بخش برون‌سپاری است. از مجموع اعتبار سال جاری در ردیف برون‌سپاری و خرید خدمات 29درصد تخصیص داشته‌ایم.»

طاهری در پاسخ به اینکه از ردیف 37 میلیارد تومانی تجهیز هنرستان‌ها چه میزان به خزانه ابلاغ اعتبار شده است گفت: «یکی دو هفته پبش تخصیص اعتبار داده‌ایم و دوستان باید به معاونت مالی آموزش و پرورش مراجعه کنند و از ذی‌حساب‌شان سوال کنند. وظیفه سازمان در قبال تخصیص انجام شده و طبق ضوابط خزانه باید مراحل طی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار