در گفت و گو با پانا:

سرپرست گروه موسیقی ریتارد: مردم به دنبال موسیقی با کمترین درگیری ذهنی هستند

همدان (پانا) - سرپرست گروه موسیقی ریتارد گفت: در جامعه امروز زمان محدود شده است و مردم دنبال اتفاقات راحت الوصول هستند به همین دلیل بیشتر ذائقه موسیقی مردم به سمت نوعی از موسیقی رفته است که درگیری ذهنی کمی دارد .

کد مطلب: ۸۴۰۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست گروه موسیقی ریتارد: مردم به دنبال موسیقی با کمترین درگیری ذهنی هستند

ارسلان بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار پانا بیان کرد: گروه ریتارد در سبک تلفیقی کلاسیک - راک یک سال است که به صورت رسمی در حال فعالیت است و سی نوازنده متشکل از گروه سازهای زهی، بادی، کوبه ای و گروه کر (آوا) دارد.
وی رسالت این گروه را بر پایه ایجاد فضای شنیداری برای مخاطب عام دانست و گفت: هرکس باید یک برداشت آزاد از آن داشته باشد و قطعا انتخاب سختی است که ما قالبی از موسیقی که نیاز به تفکر دارد را با پوسته ای ساده ولی درونی پرمحتوا به مخاطبمان عرضه کنیم.
وی افزود: هدف ما، آشنا کردن هرچه بیشتر گوش مخاطب با موسیقی پر محتواست که باعث ایجاد خلاقیت، انرژی مثبت و تفکر خصوصا در نسل جوان می شود و ذهن مخاطب را به چالش می کشد.
بختیاری ادامه داد: در هر اجرایی که ما داریم، ۶ الی ۷ کاری که اجرا می شود، ۲ کار آن اثر و ساخته خودمان است و این نوع سبک موسیقی نیاز به معرفی شدن دارد و ما به واسطه اجرای کارهایی که گوش شنونده به آن عادت کرده یا نظرش را جلب می کند، کارهایی را که خودمان ساختیم تحویل مخاطب می دهیم.
وی افزود: هدف ما برای آینده این است، زمانی که مخاطب ما به حد نصاب برسد و گوش و ذهن آن آماده برای پذیرش موسیقی فاخر شود، خلاقیت را فعال و انسان را بر موج سوار موسیقی می نشانیم تا بتوانند هرچیزی را که برای آینده شان می خواهند در فضای موسیقی خلق کنند.
وی ادامه داد: در آینده قطعاتی که آماده داریم به روی صحنه می رود و این نسبت ۶ به ۲ که الان هست، در مورد اجرای موسیقی های باز تولید نسبت با کارهایی که ساخته خودمان است، تغییر می کند و ممکن است در کنارش بازتولید کارهای فاخر موسیقی ملل را هم انجام دهیم.
بختیاری گفت: نکته ای که در زندگی امروز شاهد آن هستیم، سهل الوصول شدن تمام زندگی نوع بشر امروز است و مردم ما هر روز عجول تر می شوند و این مساله در موسیقی هم آشکار شده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال موسیقی های قدیمی ۴ دقیقه پیش درآمد داشتند و مخاطب وقت کافی و ذهن آزاد را داشت که به محتوای موسیقی برسد در صورتی که این مساله از نظر ما پذیرفتنی نیست به همین دلیل تمام تلاشمان را می کنیم که مخاطب را با مفهوم صبر آشنا کرده تا به نتیجه ای نهایی و ماندگار برسیم.

/کیمیا کلهری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار