مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان

ایجاد رشته های جدید با توجه به فرهنگ بومی شهرستان ها باید در دستور کار قرار گیرد

گرگان(پانا)-در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان و معاون اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان با فرمانداران گالیکش و گنبدکاووس عنوان شد:ایجاد رشته های جدید با توجه به فرهنگ بومی شهرستان ها باید در دستور کار قرار گیرد.

کد مطلب: ۸۳۹۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد رشته های جدید با توجه به فرهنگ بومی شهرستان ها باید در دستور کار قرار گیرد

احسان گوهری راد،مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در دیدار با فرمانداران شهرستان های گالیکش و کلاله گفت: موفقیت آموزش و پرورش موفقیت کل جامعه است زیرا ما تربیت نسلی را بر عهده داریم که می تواند تضمین کننده آینده روشن کشورمان باشد.

وی افزود: کیفیت بخشی آموزش و پرورش،افزایش پوشش تحصیلی با رویکرد عدالت آموزشی و اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی و پرورشی از مهم ترین اولویت های آموزش و پرورش استان است و انتظار داریم که تمامی دستگاه ها در این زمینه در کنار ما باشند.

گوهری راد ادامه داد: با توجه به ضرورت مهارت آموزی در جامعه، ایجاد رشته های جدید با توجه به وضعیت و فرهنگ بومی شهرستان ها باید در دستور کار قرار گیرد.

فراهی، معاون اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز در این دیدارها گزارشی از وضعیت پروژه های آموزشی شهرستان در سال گذشته و میزان اعتبار هر پروژه ارائه نموده و گفت: با توجه به میزان اعتبارات ضروری است که ابتدا پروژه های نیمه تمام خاتمه یابد. وی در ادامه گزارشی از میزان اعتبارات شهرستان در سال گذشته در بحث تجهیزات آموزشی و ارتقای سیستم های گرمایش و سرمایش ارائه نمود.

حسن خسروی فرماندار شهرستان گالیکش در این دیدار با اشاره به مشکلات شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر مشکلات شهرستان به‌هم مرتبط بوده لذا ما تلاش می‌کنیم درخصوص تخصیص اعتبارات شهرستان تعادل را برقرار نموده و ان‌شاالله مشکلات آموزش و پرورش نیز مرتفع گردد.

خسروی اظهار داشت: این فرمانداری همانند سنوات قبل در راستای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و همچنین پیشبرد اهداف متعالی تعلیم و تربیت فرزندان این شهرستان در کنار آموزش و پرورش خواهد بود و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

وی ضمن تأکید بر استفاده از اعتبارات ملی در ساخت فضاهای آموزشی تصریح کرد: ارتباط با خیّرین و استفاده از ظرفیت شهرستانی و همچنین کشوری خیّرین در دستور کار قرار دارد.

فرماندار گالیکش افزود: امیدوارم که بتوانیم در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل آموزشی شهرستان، ساخت و ساز و نوسازی مدارس و اتمام پروژه‌های عمرانی که قرار است در سطح شهرستان ساخته شود با همکاری و همیاری یکدیگر بهترین نتیجه را بگیریم.

در ادامه این دیدار مهدی خسروی مدیر آموزش و پرورش گالیکش گزارشی از وضعیت آموزش و مشکلات و نیازمندیهای این اداره را ارائه کرد.خسروی کمبود نیروی انسانی و مدرسه شبانه روزی و ساخت هنرستان پسرانه و دخترانه را از مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش گالیکش عنوان کرد.

وی همچنین ایجاد منابع درآمدزایی پایدار و تبدیل به احسن کردن فضاهای آموزشی را در رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش مؤثر دانست.

عبدالقدیر کریمی نیز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: اعتقاد داریم که دستگاه آموزش و پرورش از مهم ترین دستگاههاست و اگر توجه ویژه ای به این دستگاه صورت پذیرد ثمره آن کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

کریمی با توجه به نیاز شهرستان گنبد به فضا و امکانات جدید اظهار داشت: اگر می خواهیم که کیفیت آموزشی ارتقا یابد باید بستر مناسب برای این امر را فراهم کنیم و یکی از مهم ترین گام ها در این زمینه ایجاد فضای آموزشی مناسب و استاندارد است.

فرماندار گنبد، اتمام پروژه های آموزشی در حال ساخت این شهرستان را یک اولویت دانست و گفت: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار مناسب را برای خاتمه این پروژه ها در نظر بگیریم.

فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به چالش های پیش روی آموزش و پرورش گنبدکاووس، گزارشی از مدارس تخریبی و نیاز به مقاوم سازی این شهرستان ارائه نمود و گفت: با عنایت به آگاهی از مشکلات اعتباری آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد تا از مشارکت خیرین ملی، استانی و شهرستانی استفاده نماییم و در این راه از همه کسانی که دل در گرو اهداف مقدس نظام تعلیم و تربیت دارند دعوت می کنیم تا در کنار آموزش و پرورش باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار