رئیس مرکزکارآفرینی دانشگاه تهران: آموزشوپرورش سرمایهدارترین نهادها از حیث نیروی انسانی است
تهران (پانا)- رئیس مرکز ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه تهران آموزش و پرورش را سرمایهدارترین نهادها از حیث نیروی انسانی دانست که میتوان با آن گامهای بلندی برای ارتقای فرایند آموزش و پرورش برداشت.
![رئیس مرکزکارآفرینی دانشگاه تهران: آموزشوپرورش سرمایهدارترین نهادها از حیث نیروی انسانی است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/Y2NlNDcHqy05/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHGJyGX_nkaZssAIKXaKdntA,,/Y2NlNDcHqy05.jpg)
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، سیدحسین نبوی در اولین جلسه دبیرخانه شورای صاحبنظران علوم تربیتی در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: «بسیار خوشحالم از اینکه قلب تپنده آموزش و پرورش را به کسی سپردهاند که متخصص، آشنا به محیط و توانمند در اداره امور آن است، امیدوارم حضور دکتر تورانی در جایگاه ریاست سازمان حلقه مفقوده ارتباط این نهاد عظیم فرهنگی با دانشگاه شود.»
او برای همکاری دانشگاه تهران با سازمان پژوهش اعلام آمادگی کرد و گفت: «دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه "مادر" و "نماد آموزش عالی کشور" دارای اهداف، رسالت، برنامهها و سیاستگذاریهای خاص مدیریتی است و از این رو برای برقراری ارتباط مؤثر، مداوم و کارآمد با مخاطبان خود متناسب با زمان از ابزارهای مختلف برای اطلاعرسانی از جمله اطلاعرسانی مکتوب شامل انعکاس اخبار دانشگاه تهران در مطبوعات، رسانهها، نشریات، بروشور، کاتالوگ، اطلاعرسانی دیجیتال مانند پایگاه خبری و ارتباط با رسانهها استفاده کرده است.»
نبوی به زوال امپراطوریهای بزرگی مانند رم و ایران با «عِدِه و عُدِه» بسیار اشاره کرد و افزود: «این یکی از معجزات عملی پیامبر اکرم (ص) است که در سرزمینی عاری از فرهنگ و اقتصادی در آن زمان که هنوز نفت کشف نشده بود، توانست با حسن خُلق و روابط عمیق عاطفی، امپراطوریهای عظیم را تسخیر کند و امروز پس از ۱۴۰۰ سال، دایره نفوذ آن در اقصی نقاط جهان گسترش یافته است. همواره این سئوال مطرح بوده که پیامبر اکرم(ص)چه کرد که چنین نفوذی در جهان سراسر جهالت و مادیات پیدا میکند؟ به دو رویکرد محبت و آموزش میرسیم که این هر دو در آموزش و پرورش وجود دارد.»
رئیس مرکز ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه تهران به ظرفیتهای فراوان موجود در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «وجود بیش از یک میلیون معلم با تحصیلات عالی و تجربه تدریس، این نهاد را به سرمایهدارترین نهادها از حیث نیروی انسانی تبدیل کرده است که با کشف، شناسایی و بهرهبرداری بهینه از این ظرفیت، میتوان گامهای بلندی برای ارتقای فرایند آموزش و پرورش برداشت.»
ارسال دیدگاه