معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان :

150 هزار نفر از دانش آموزان استان کردستان در فعالیت های ورزشی مشارکت دارند

سنندج(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آئین تجلیل از معلمان تربیت در سنندج نرخ پوشش دانش آموزان در فعالیت های ورزشی را 55 درصد دانست و گفت: از جمعیت 288 هزاری نفری دانش آموزان استان حدود 150 هزار نفر در فعالیت های ورزشی درون و برون مدرسه ای مشارکت و حضور دارند.

کد مطلب: ۸۳۹۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
150 هزار نفر از دانش آموزان استان  کردستان در فعالیت های ورزشی مشارکت دارند

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان،در آئین تجلیل از معلمان تربیت بدنی استان که در سالن همایش معلم اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد؛ با بیان اینکه هدف کلان مجموعه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ، ایجاد نشاط، شادابی، تحرک و ارتقا سطح سلامت جسمانی و روحی و روانی دانش آموزان است، گفت: اجرای درس تربیت بدنی و زنگ ورزش و همچنین اجرای فعالیت های فوق برنامه و مسابقات ورزش دانش آموزی راه های تحقق این هدف مهم است.

وی نرخ پوشش دانش آموزان در فعالیت های ورزشی را 55 درصد دانست و گفت: از جمعیت 288 هزاری نفری دانش آموزان استان حدود 150 هزار نفر در فعالیت های ورزشی درون و برون مدرسه ای مشارکت و حضور دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از ارتقا جایگاه ورزش دانش آموزی استان در چند سال اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه جایگاه استان از رتبه 28 کشوری به رتبه هشتم کشور و اول منطقه ای رسیده است.

خوش گوار با بیان اینکه اجرای درس تربیت بدنی به صورت کیفی می باشد؛ حیاط مدارس را فضای اجرای درس تربیت بدنی عنوان کرد و از سطح بندی مدارس استان در چهار سطح خبر داد و گفت: مدارسی که سالن ورزشی دارند، سطح یک، مدارسی که دو زمین ورزشی دارند؛ سطح دو، مدارسی که فقط یک زمین ورزشی دارند، سطح سه و مدارسی که امکان فعالیت ورزشی ندارند در سطح چهار قرار دارند و تحقق درس تربیت بدنی بر اساس استاندار های تعریف شده می باشد.

وی از توزیع سه هزار جلد کتاب راهنمای معلم تربیت بدنی در تمام مدارس استان خبر داد و گفت: در سال گذشته دو هزار پک تجهیزات ورزشی تهیه و در بین مدارس استان توزیع شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان دبیران تربیت بدنی را مهم ترین رکن برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد و از برگزاری 28 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای دبیران تربیت بدنی استان خبر داد و گفت: هشت دوره آموزشی نیز برای معلمان تربیت بدنی مدارس استان برگزار شده است.

وی همچنین به اجرای ارزشیابی درس تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار و برای وجهات درس تربیت بدنی، آزمون هماهنگ درس تربیت بدنی ویژه پایه های ششم و نهم در سطح استان برگزار شد که مدیران، معلمان و اولیا نسبت به درس تربیت بدنی احساس مسئولیت کنند.

خوش گوار در پایان با بیان اینکه مهم ترین سیاست آموزش و پرورش، ایجاد نشاط و شادابی، حذف آزمون ها و کاهش استرس دانش آموزان و خانواده هاست؛ این سیاست را فرصت مغتنی برای اجرایی شدن اهداف درس تربیت بدنی در مدارس عنوان کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار