پیرامید؛ نظم و هماهنگی گروهی را نمایش میدهد

شیراز(پانا) – پیرامید مجموعه فعالیت هنری است که، موسیقی، نمایش و هنر های ورزشی را با هم ترکیب کرده و یک نمایش موزون هماهنگ گروهی را پدید می آورد.

کد مطلب: ۸۳۸۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
پیرامید؛ نظم و هماهنگی گروهی را نمایش میدهد

مسئول آموزش گروه پیرامید اردوی پیشتازان پسر استان فارس، در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به پیرامید به عنوان مجوعه ای از فعالیت های موسیقی، نمایش و هنرهای ورزشی گفت: پیرامید حرکات منظم گروهی، همراه با موسیقی است، که به عنوان نمونه معمولا در افتتاحیه المپیک ها یا در برنامه های نمایشی همراه با موسیقی، حرکاتی مفهمومی را ارائه می کنند.

جمال رادفر ادامه داد: چون در تشکیلات سازمان دانش آموزی با کار گروهی سر کار داریم، و این فعالیت نیز یک کار گروهی است، باعث تقویت حس جمع بودن و همفکری و همکاری در میان دانش آموزان می شود.

وی تصریح کرد: این کار در کنار سرگرمی که برای دانش آموزان به همراه دارد باعث می شود، که بچه ها موسیقی را خوب بشنوند، با تاتر آشنا شوند و یک کار گروهی و هماهنگ را انجام دهند.

دانش آموزان پیشتاز با فراگیری فعالیت پیرامید، همفکری، همکاری، حس جمع بودن، کار گروهی، هماهنگی و نظم را که در تشکیلات بسیار اهمیت دارد در خود تقویت می کنند.

این معلم در خصوص فراگیری این آموزش ها تصریح کرد: دانش آموزان برای ورود به این گروه باید مقداری با شعر و موسیقی، نمایش و حرکات ورزشی آشنایی داشته باشند، که با تکرار و تمرین همه دانش آموزان می توانند به این گروه ورود کنند، همچنین اگر افراد گروه نظم و هماهنگی را نیز به خوبی بشناسند می توانند به شکل بهتری این کار را انجام دهند.

راد فر افزود: این کار برای به اجرا در آمدن نیاز دارد تا یک متن برای آن نوشته شود و یک موسیقی مناسب نیز متناسب با آن متن انتخاب شود و سپس با تقسیم کار و یک تمرین جمعی و دراز مدت، نمایش نهایی ارائه و اجرا می شود.

وی در خصوص سابقه 31 ساله فعالیت خود به عنوان مربی پرورشی در هنرستان ها اظهار داشت: با توجه به این که معاونین پرورشی در مدارس رشته های مختلف را با دانش آموزان کار می کنند، من هم آموزش پیرامید را در مدارس مختلف با دانش آموزان تمرین می کردم.

وی در پایان بیان داشت: پیرامید کار تازه ای است که سابقه فعالیت زیادی ندارد و امسال نخستین بار است که سازمان دانش آموزی به این فعالیت ورود کرده است، اما پیرامید چند سالی است که به مجموعه ی کار های هنری در سطح شهر و مکان های مختلف به اجرا در آمده است.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار