مدیر کل اموربانوان و خانواده استانداری خوزستان خبر داد:

طرح پارلمان زنان خوزستان تصویب شد

این پارلمان ظرفیت های زنان را شناسایی می کند تا بتوان از آنها در مناصب مدیریتی و یا نمایندگی مجلس استفاده کرد

اهواز (پانا) - مدیر کل اموربانوان و خانواده استانداری خوزستان در نشست دیروز این کارگروه از تشکیل پارلمان زنان استان در سال جاری خبر داد و گفت : این طرح پس از تصویب در این نشست و درمرحله بعد تایید شورای برنامه ریزی استان قابل اجرا خواهد بود.

کد مطلب: ۸۳۸۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح پارلمان زنان خوزستان تصویب شد

سیده فرانک موسوی،معاون مدیرکل بانوان استان خوزستان در مورد اهداف طرح نشست پارلمان زنان اظهار کرد:با توجه به اسناد بالادستی و با توجه به منابع اعتقادی و قرآن کریم و نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی و برنامه ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی با هدف مشارکت زنان در رسیدن به توسعه پایدار و فراهم آوردن زمینه مشارکت زنان است.

وی در ادامه گفت:از اهداف دیگر پارلمان شناسایی و معرفی ظرفیت های بانوان استان در تمامی عرصه ها و افزایش نقش زنان در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری و ایجاد زمینه استفاده از زنان در حوزه های مدیریتی و ارتقا سرمایه اجتماعی زنان و تحکیم بنیان خانواده است.
موسوی گفت:ارکان پارلمان شامل مجمع عمومی،هیات رییسه و کمیسیونهای تخصصی است و مشابه این طرح را در شهرستان ها تشکیل خواهیم داد.
هرگونه ایجاد،انحلال و نظارت بر پارلمان بر اساس مصوبه کارگروه زنان و خانواده انجام خواهد شد.وی در رابطه با وظایف و اختیارات امور بانوان اینگونه توضیح داد:هدایت،راهبری و هماهنگ سازی امور بانوان و خانواده در سطح استان به منطور ایجاد زمینه رشد و تامین همه جانبه امور زنان و تحکیم خانواده از وظایف امور بانوان است و به هیچ وجه نباید وارد موضوعات اجرایی شد.

وی تصریح کرد:مجمع عمومی از بین زنان فرهیخته،علاقه مند و کارآمد ومجرب در گروه ها و اقشار مختلف بانوان به تعداد 115 نفر در استان است و 35 تا 75 نفر در شهرستان انتخاب میشوند.
موسوی در رابطه با فعالیت پارلمان گفت:حداکثر فعالیت برای پارلمان 2 سال خواهد بود و اگر باز خورد خوبی داشت این زمان تمدید خواهد شد.
وی در رابطه با چگونگی سهمیه بندی شهرستان گفت:با توجه به جمعیت زنان در هر استان سهمیه هایی را به آن ها اعلام کرده ایم و به میزان افزایش جمعیت،سهمیه ها تاسیس پیدا کرده اند. موسوی همچنین بیان کرد اعضا هیات رئیسه استانی 9نفر است و از بین 15 نفر مجمع عمومی در پارلمان استانی انتخاب میشوند.
وی ادامه داد:پارلمان شهرستان ها و پارلمان استان ها 5 کمیسیون تخصصی دارند که شامل (کمیسیون اجتماعی و فرهنگی،کمیسیون اقتصادی و اشتغال،کمیسیون آموزش و پژوهش و توانمند سازی،کمیسیون سلامت و جمعیت،کمیسیون حقوقی)هستند.مدیرکل امور زنان استاندار خوزستان همچنین از عدم حضور مدیران دستگاه ها در کارگروه زنان استان انتقاد کرد و گفت: کارگروه زنان استان، «زنانه» شده و مدیران از مشارکت در آن امتناع کرده و فقط مشاوران دستگاه ها در آن حضور می یابند که این مشاوران اختیارات لازم برای اعلام نظر در مصوبات را ندارند.
مهدی امرایی رییس صندوق کار آفرینی امید استان خوزستان در رابطه با اهداف صندوق های خرد روستایی زنان نیز گفت:افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم در آمد به تسهیلات اعتباری،توجه و تمرکز به گروه های کم درآمد زنان روستایی،افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه های کوچک و توانمندسازی زنان روستایی در انجام کار گروهی است.وی در رابطه با شرایط عضویت زنان در این صندوق تاکید کرد :تمامی افراد باید بین15تا60سال باشند،بومی منطقه و توانایی فعالیت را داشته باشند و اولویت با خانواده های بی سرپرست است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار