در راستای تامین برق مشترکین

مسائل حوزه برق در ایام پیک بار استان مرکزی بررسی شد

اراک(پانا)- مسائل حوزه برق در راستای تامین برق مشترکین استان مرکزی در ایام پیک بار با حضور مدیران صنعت برق و اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

کد مطلب: ۸۳۸۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مسائل حوزه برق در ایام پیک بار استان مرکزی بررسی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این نشست گفت: میزان کمبود تولید نیرو و اعمال مدیریت اضطراری بار شبکه به درخواست مدیریت های کنترلی شبکه های برق بالادست، حسب اضطرار پیش آمده، صورت می پذیرد و شبکه های توزیع و فوق توزیع استان در حالت مطلوب و پایدار هستند.

محمد اله داد افزود:بازدیدهای نظارتی از ادارات و بانک های استان جهت کاهش 20 درصدی مصارف انرژی مطابق مصوبه هیئت وزیران انجام و گزارش این بازدیدها به استانداری ارسال شده است.

وی بیان کرد: فعالیت‌های کاهش پیک با اجرای طرح های همکاری صنایع، کشاورزان همیار و مشترکین همکار، اخذ موافقت استاندار مرکزی برای شروع بکار یک ساعت زودتر ادارات دولتی به منظور مشارکت در مدیریت بار همچنین استفاده از مولدهای برق اضطراری در ادارات و صنایع، طرح تعویض سیم به کابل و تعویض کنتورهای فرسوده نصب کنتور فهام با جدیت در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: مصرف بیش از 63 درصد برق تولید شده در استان در بخش مولد (صنعت 37درصد و کشاورزی 26درصد) است و در سال 96 تلفات انرژی در استان با اجرای طرح جهادی کاهش تلفات به عدد 9.59 رسیده است .

اله داد ضمن عذرخواهی از مشترکین برق استان در خصوص قطعی های روزهای اخیر گفت: انتظار اریم مشترکین با انتقال مصارف غیر ضروری خود به دیگر ساعات شبانه روز در پایداری و ثبات شبکه برق با ما همراهی کنند.

وی اضافه کرد: مشترکین می توانند جهت اطلاع از برنامه زمان بندی خاموشی ها، در قسمت سمت راست سایت شرکت مراجعه و برنامه زمان بندی قطع برق را از طریق جدول زمان بندی خاموشی ها، درج شماره رمز رایانه قبض برق در سایت شرکت، از طریق کد USSDو شماره گیری کد#۵*۸۶۱۲۱* ۶65۵*و درج رمز رایانه، مشاهده نقشه و رنگ بندی آن با توجه به جدول راهنما در سایت و کانال اطلاع رسانی سروش به نشانیmpedc_pr@ دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر استان مرکزی نیز با اشاره به افزایش دمای هوا و رشد بیش از 3 درصدی مصرف برق گفت: تولید نیروگاه های برق آبی به علت خشکسالی 5000 هزار مگاوات در سطح کشور کاهش یافته است.

فرهاد شبیهی عدم تحقق ظرفیت های پیش بینی شده نیروگاهی در برنامه های پنجم و ششم توسعه به دلیل مشکلات نقدینگی و مالی موجود در کشور در سالیان گذشته را از مسائل پیشرو صنعت برق دانست.

وی با بیان اینکه 20 هزار مگاوات از پیک 57 هزار مگاواتی کشور مربوط به وسایل سرمایشی است، افزود: استفاده بی رویه از وسایل سرمایشی در شبکه برق که عمدتا فاقد استانداردهای مصرف انرژی می باشد باعث رشد شتابان مصرف برق در کشور شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر استان مرکزی انعقاد تفاهم نامه های مدیریت بار و پیک سایی با 25 مشترک فعال صنعتی حوزه برق باختر بر اساس طرح های ابلاغی شرکت توانیر، پیش بینی استفاده از پتانسیل تفاهم نامه های موجود با مشترکین برای کاهش بار حدود 180 مگاواتی. کاهش بار 40 مگاواتی شرکت ایرالکو (روزهای شنبه تا چهارشنبه هرهفته) را از جمله اقدامات پیک سایی انجام شده در تابستان سال جاری عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار