مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مهارت آموزی دانش آموزان راهی برای بهبود اشتغال کشور است

تبریز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مهارت آموزی دانش آموزان را راهی برای بهبود اشتغال کشور برشمرد و بر آموزش آن در طرح اوقات فراغت تابستانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۸۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مهارت آموزی دانش آموزان راهی برای بهبود اشتغال کشور است

جعفر پاشایی در مصاحبه ی خبری با اعلام تحصیل 715 هزار دانش اموز و نوآموز دوره پیش دبستانی تا پایه دوازدهم در استان ، یادآور شد: قانون برنامه ششم توسعه مصوبه مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرده که 50 درصد دانش اموزان دوره دوم متوسطه در مراکز فنی و حرفه ای و کار و دانش که با مهارت آموزی آنان مرتبط است، مشغول به تحصیل باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ابراز داشت: در استان نزدیک 35 درصد دانش آموزان پایه دهم در حوزه ی فنی و حرفه ای و کار و دانش انتخاب رشته کرده اند که بر اساس اعلام آمار، میانگین استان هم تراز کشوری می باشد.

وی چرایی این هدف گذاری را دغدغه ی جدی اشتغال در کشور عنوان کرد و افزود: این قانون باعث ایجاد ارتباط بین سازمان های مختلف شده است و دستگاه تعلیم و تربیت استان با استفاده بهینه از ظرفیت های درون استانی و ارتباط سازنده با سازمان های مرتبط مانند سازمان فنی و حرفه ای توانسته بخش قابل توجه ای از وظایف تعیین شده در قانون را انجام دهد.

پاشایی بحث مهارت آموزی دانش آموزان را حائز اهمیت دانست و گفت: برنامه ای که در حوزه غنی سازی اوقات فراغت دانش اموزان در تابستان داریم، برنامه ی اساسی هر دانش آموز- یک مهارت است که در پایان دوره دانش آموزان بتوانند بخشی از مهارت مورد استفاده را یاد گرفته باشند.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی با تاکید بر این مطلب که در آینده کسانی صاحب شغل می شوند که همراه با دریافت آموزش رسمی کشور، مهارتی را نیز داشته باشند، ادامه داد: آموزش و پرورش به لحاظ گستردگی دستگاه و تاثیرگذاری ان بر خانواده با برنامه ریزی منسجم و منظم مدیران در بها دادن به مهارت آموزی دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش، می توانند بخش اعظمی از مسئولیت خود نسبت به اشتغال زایی و کاهش بیکاری را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار