رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز مطرح کرد: نمایشگاه اقوام، زمینه ورود بانوان به بخش های آموزش و اشتغال را فراهم می کند

کرج (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز گفت: اینگونه نمایشگاه ها علاوه بر پوشش بانوان، می تواند زمینه های ورود بانوان به بخش های آموزش و اشتغال و همینطور شرایط بهتری را برای حضور بخش خصوصی ایجاد کند.

کد مطلب: ۸۳۸۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز مطرح کرد: نمایشگاه اقوام، زمینه  ورود بانوان به بخش های آموزش و اشتغال را فراهم می کند

زهرا عربشاهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقوام در کرج، با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه در امور مختلف اجتماعی و اقتصادی که همه اقشار مختلف جامعه به نوعی از آن برخوردار می شوند برنامه ریزی می کند، اظهار کرد: استان البرز استانی نو پا است و در زمینه های مختلف زیرساختی نیازمند کمک و مساعدت همه دستگاه ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه استان البرز پروژه ای مخصوص بانوان ندارد، تاکید کرد: این سازمان در حوزه های مختلف کسب و کار و اشتغالزایی تلاش می کند تا اقداماتی برای بهینه سازی شرایط بانوان در حوزه های مختلف آموزش های آکادمیک، ضمن خدمات و غیره انجام دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری البرز با بیان اینکه برای حضور بانوان در جامعه لازم نیست که کار خاصی انجام شود، عنوان کرد: ایجاد شرایط یکسان برای بانوان موجب می شود که آنها توانمندی های خود را نشان دهند. اگر برخلاف جهت مشارکت بانوان کاری صورت نگیرد، قطعا بانوان اقدامات مهمی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه بانوان البرزی در مشارکت بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد بسیار فعال هستند، تاکید کرد: استان البرز و تهران بالاترین میزان سواد در کشور را دارند و همچنین بانوان البرزی بالاترین میزان امید به زندگی در کشور را در سال 95 به خود اختصاص داده اند. امید به زندگی در بانوان البرزی حدود یک ساعت از آقایان بیشتر است و این مهم بر لزوم ایجاد زمینه های مشارکت بانوان در جامعه تاکید دارد.

عربشاهی در بخش دیگری در خصوص نمایشگاه اقوام، تاکید کرد: تصور این بود که غرفه های نمایشگاه یک ساعت پیش از زمان اعلام شده بازگشایی شده باشد اما این طور نیست و هنوز بخشی از غرفه ها بازگشایی نشده اند و آنچه من تماشا کردم از تنوع کافی برخوردار نبود اما هر اقدامی که برای جلب مشارکت تشکل های مردمی، کار آفرینان و گروه های مختلف مردم باشد، انجام آن بسیار خوب است.

به گفته وی اینگونه نمایشگاه ها علاوه بر پوشش بانوان، می تواند زمینه های ورود بانوان به بخش های آموزش و اشتغال و همینطور شرایط بهتری را برای حضور بخش خصوصی ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار