حج باید مظهر وحدت مسلمین شود

بوشهر(پانا) _ معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: حج باید مظهر وحدت مسلمین شود.

کد مطلب: ۸۳۸۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حج باید مظهر وحدت مسلمین شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مجید خورشیدی در نشست با دست‌اندرکاران حج در استان بوشهر اظهار داشت: فریضه حج از فرایض مهم و ارزشمند است و امیدوارم کسانی که به این سفر معنوی مشرف می‌شوند استفاده لازم را از این فضای معنوی ببرند.

وی افزود: مدیران کاروان‌های حج و زیارت زحمات طاقت‌فرسایی را متحمل می‌شوند و امیدوارم ثمره این زحمات نیز ذخیره قیامت شما عزیزان باشد که با علاقمندی کار می‌کنید.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه حج باید مظهر وحدت مسلمین شود خاطر نشان کرد: باید در سفر حج، وحدت نظام اسلامی را به جهانیان نشان دهیم و بدون تردید هر کاری که وحدت را خدشه‌دار کند، با فلسفه حج مغایرت دارد.

خورشیدی با تاکید بر لزوم رعایت شئونات کشور میزبان در این سفر معنوی ابراز داشت: همانگونه که ما انتظار داریم، هر کسی وارد کشورمان می‌شود به قوانین و شئونات ما احترام بگذارد، ما نیز باید در سفرهای خارج از کشور این مساله را رعایت کنیم و بویژه در سفر معنوی حج باید شئونات کشور میزبان را رعایت کنیم.

وی خطاب به مدیران کاروان‌‌های حج گفت: باید پاسخگوی مشکلات و معضلات زایرین محترم بوده و همواره کنار آنها باشید.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر نیز اظهار داشت: امسال 875 زایر از استان بوشهر به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند که این تعداد زایر در قالب 7 کاروان اعزام خواهند شد.

عبدالرسول رنجبر افزود: 2 کاروان از شهرستان بوشهر، یک کاروان از شهرستان دشتستان، یک کاروان از گناوه و دیلم، یک کاروان از دشتی و تنگستان، یک کاروان از دیر و کنگان و عسلویه و جم و یک کاروان نیز از اهل سنت به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: تمام زایران استان بوشهر، مدینه‌قبل هستند و هم‌اکنون ویزای همه زایران صادر شده است و مشکلی در این زمینه نداریم.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر ابراز داشت: زایرین استان بوشهر در تاریخ‌های 28 و 29 تیر با 4 پرواز به مدینه اعزام می‌شوند و پس از شش روز اقامت در مدینه، 30 روز نیز در مکه استقرار خواهند داشت.

رنجبر از اعزام 15 هزار زایر در سال گذشته به عتبات عالیات خبر داد و گفت: سال گذشته در قالب بیش از 400 کاروان، تعداد 15 هزار زایر از استان بوشهر به عتبات عالیات اعزام شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار