مدیر حوزههای علمیه: کارگروه مشترک برای بررسی جدی مدارس معارف اسلامی تشکیل شود
تهران (پانا) - مدیر حوزههای علمیه کشور بر اهمیت همکاری حوزه و آموزش و پرورش و تدوین و تصویب برنامههای مشترک میان آنها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، آیتالله علیرضا اعرافی در نشست فصلی ستاد همکاریها در ساختمان مرکزی وزارت و آموزش و پرورش گفت: «امروز حوزه علمیه علاوه بر مطالبهگری و تعاملهای متقابل، پاسخگو نیز هست. حوزههای علمیه با مدیریت در برنامهریزی و مجموعه طرحهای متون توانستهاند با توجه به عقبه کهن خود ۲۰ سند جامع راهبردی تدوین کنند.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «نقش تربیتی آموزش و پرورش و جایگاه ارزشمند آن در نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست بنابراین همکاری حوزه و آموزش و پرورش از اهمیت بهسزایی برخودار است.»
او افزود: «در ماههای اخیر اقدامات ارزشمند برنامهریزی و ساختاری در حوزههای علمیه رخ داده است که خروجیهای ارزشمندی را به بار خواهد نشاند. کارویژههای روحانیت، نظامات جامع آموزشی، طرح آمایش که افق ۱۴۱۴ را هدف گرفته، ایجاد رشتههای حوزوی، تربیت طلبههای سرباز معلم، مساجد مدرسه محور از جمله طرحهای راهبردی حوزه در عرصه تعلیم و تربیت است.»
مدیر حوزههای علمیه به تدوین برنامه ۵ ساله مشترک میان حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «در این طرح با ایجاد کارگروهها و جلسات متعدد کارشناسی با در نظر گرفتن اسناد بالا دستی در حوزه و آموزش و پرورش و سند تحول باید یک برشی با لحاظ سیاستها و تواناییهای دو طرف شکل گرفته و تدوین و تصویب شود.»
رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: «امروز هم حوزه و هم آموزش و پرورش به تواناییهای همدیگر نیازمند هستند و ما آمادگی کامل داریم براساس تفاهمها و همکاریها، تعاملات مکرری داشته باشیم.»
او درباره مدارس معارف اسلامی هم گفت: «برای این سبک از مدارس باید کارگروهی مرکب از حوزههای علمیه برادران و خواهران و آموزش و پرورش با حضور نمایندگان تام الاختیار تشکیل شود تا جدیتر وارد این عرصه شویم.»
ارسال دیدگاه